Klacht: Onjuiste informatie

op 29 mei 2016 over Jumbo in de categorie Supermarkten

Bij de verse visafdelling koop ik zeebaarbaars. Op de verpakking staat “zeebaars 0,570gram 7,70 €, prijs per kilogram 13,50€ .Bij thuiskomst lijkt het mij toch weinig vis voor 570 gram en weeg de vis na. Blijkt 0,235 gram te zijn. Ik meld mijn klacht bij de verantwoordelijke van de visafdeling. Deze geeft aan dat dit heel logisch is! Namelijk het vermeldde gewicht betreft de vis voordat hij gefileerd is……..
En zegt dat ik wel heel naief ben te denken dat zeebaars asn 13,50 €per kg verkocht kan worden. Als ik vraag waarom hij dan niet op het etiket zet dat het om zeebaarsFILET gaat aan 32€per kg ( dit is de werkelijke prijs 235 gram voor 7.70€) zegt hij dat niemand dit dan koopt. Ik noem dit misleiding en bedrog. Het gewicht op de verpakking moet overeenstemmen met de inhoud. Het gebrek aan erkenning en onbegrip van deze visverantwoordelijke vind ik stuitend.

Als er toegegeven wordt dat de duiding op het etiket misleidend en deze werleijze gewijzigd wordt.

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Jumbo

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Jumbo nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Bruggemi