Klacht: onjuiste diagnose/schade afhandeling!

op 06 april 2017 over Dynafix in de categorie Reparatie- en onderhoud diensten

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

ik stuur mijn iphone op ter reparatie (iphone 7+)
de telefoon heb ik 10-11-2016 aangeschaft.
ik heb hem 16-11-2016 laten vallen (met screen protector) hoesje was nog niet binnen.
er zat toen een heel klein barstje aan de zijkant van het scherm.(zie onderste barstje op de foto)
nu kreeg ik vanaf 3 weken terug problemen met mijn toestel.
de oorspeaker functioneerd niet goed meer (erg zacht)
de vingerafdruk scanner deed het vaak niet.
maar het aller ergste vind ik dat mijn internet berijk ineens wegvalt zowel op wifi als op 4g etc.
het scherm kantelen deed soms ook raar.
nu ben ik 30-03-2017 terug naar de t-mobile store gegaan en voor garantie naar dynafix gestuurd.

nu heeft dynafix de telefoon op 01-04-2017 ontvangen.
op 04-04-2017 had ik sms ontvangen dat ze er naar gingen kijken.
nu heb ik gister 05-04-2017 een mail ontvangen dat mijn toestel totalloss verklaart is en buiten de garantie valt.

waarom valt het buiten de garantie omdat ik hem 5 maanden terug heb laten vallen dus de problemen die ik vanaf 3 weken geleden pas heb is van de val van 5 maanden geleden beweert dynafix.

maar elk logisch nadenkend mens snapt dat dat niet kan.
en je gaat mij zowiezo niet vertellen dat door een kleine val je speaker raar doet en je berijk weg gaat vallen etc. etc. en nog wel na 5 maanden.

dit vind ik heel raar.
maar ze kunnen mijn toestel ruilen maar dan moet ik 478 euro betalen.
hier ga ik zeker niet mee akkoord!!!

en al helemaal niet in de staat waar het toestel nu in verkeerd. (zie foto)
mijn toestel is verstuurd met een klein barstje niet met de grote barst erboven zoals je op de foto ziet.
nu beweert dynafix dat het toestel zo door hun ontvangen is maar daar geloof ik vrij weinig van.
voor het stellen van een diagnose moet de telefoon uit elkaar dus bij een iphone betekent dat scherm van de achterkant scheiden.
waarschijnelijk is bij hun hier de fout gemaakt waardoor er een grote barst erbij is ontstaan.

nu heb ik mijn toestel maar terug gevraagd ongerepareerd.
want telefonisch is het volgens hun mijn schuld!
en moet ik nu nog 36 euro onderzoeks kosten gaan betalen.

ik ben dus niet tevreden en ga zeker niet akkoord met deze schade afhandeling!!

het irma nummer is: iRMATMOB14595253

Gewenste Oplossing:

wanneer het toestel gemaakt wordt zonder kosten.
of omgeruild wordt want het toestel is (totallos)

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Dynafix

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Dynafix over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Dynafix in behandeling genomen

Bericht van Dynafix

4 maanden geleden - Geachte klant, Bedankt voor uw bericht. Naar aanleiding van uw schrijven hebben wij uw zaak onderzocht. Tijdens de controle is gebleken dat uw toestel fysieke schade heeft in de vorm van een breuk in het display. Deze vorm van schade valt niet binnen de garantievoorwaarden van de fabrikant waardoor wij geen kosteloze reparatie kunnen uitvoeren ongeacht de opgegeven klachtomschrijving. Met deze reden heeft de monteur een prijsopgave opgemaakt. Wanneer u het niet eens bent met deze voorwaarden, dan kunnen wij u alleen adviseren om contact op te nemen met de garantieverlener van uw toestel. De prijsopgave is terecht opgemaakt conform de garantievoorwaarden en zal ook gehandhaafd blijven. Tevens toont de schadefoto de staat waarin wij het toestel hebben ontvangen en staan wij niet in voor verergering van een schade welke al aanwezig was. Het spijt ons u niet beter te kunnen berichten. Ervan uitgaande u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Dynafix Wecare-team.

Reactie van de melder van de klacht mike graf

4 maanden geleden - het gaat mij niet om dat scherm die betaal ik evt wel zelf het gaat mij om de interne schade in de telefoon dat heeft niks met de schade van 5 maanden terug te maken. ben gister bij de t-mobile geweest en die zijn het volkomen met mij eens. en de schade die nu op de telefoon zit is niet hoed die opgestuurd is maar erger. (t-mobile heeft er fotos van) kortom jullie hebben niet gekeken en jullie zien een barstje ow dan is het val schade lekker makkelijk! ieder normaal denkend mens snaptt dat als je 5 maanden geleden je teen stoot dat je niet nu er pas last van krijg. jullie conclusie is dan dus ook gewoon bullshit! ik wil dat dit wordt opgelost en anders maak ik er gewoon werk van.

Bericht van Dynafix

4 maanden geleden - Geachte klant, Bedankt voor uw reactie. Wanneer een toestel fysieke schade heeft krijgen wij de garantie niet meer geclaimd en kan een reparatie alleen tegen prijsopgave worden uitgevoerd. Wanneer u het niet eens bent met deze (garantie) voorwaarden kunnen wij u alleen adviseren om contact op te nemen met de garantieverlener van uw toestel. We begrijpen dat dit een vervelende situatie is echter kunnen we u geen andere oplossing bieden. Ervan uitgaande u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Dynafix Wecare-team.

Reactie van de melder van de klacht mike graf

4 maanden geleden - ik heb reeds apple gecontact en zij vertellen mij het volgende. 1: de reparatie kan nooit 478euro kosten. als ik het bij apple zal laten maken buiten de garantie om zou het me 300 euro kosten! 2: apple geeft gewoon garantie al is die gevallen, mijn telefoon wordt dus kosteloos gerepareerd buiten het scherm om. 3: het scherm laten maken bij apple gelijk kost me 100 euro. nu zit ik nog steeds met de vraag waar jullie die 478 euro vandaan toveren terwijl apple zelf er maar 300 voor zou rekenen maximaal. en er zat bij het versturen een heel klein barstje en niet de barst die er nu inzit dankzij jullie. het scherm kost mij nu 100 euro om te laten repareren ik verwacht hier een tegemoetkoming van van jullie. het scherm is door jullie toe doen nu zo danig beschadigd dat het erg hinderlijk is tijdens gebruik dit was voorheen NIET!! foto's voor het versturen bij de t-mobile shop heb ik evt ter beschikking als jullie blijven volhouden het toestel zo binnen gekregen te hebben.

Bericht van Dynafix

4 maanden geleden - Geachte heer Graf, Bedankt voor uw bericht. Apple bepaalt zelf wat de prijzen voor toestellen en/of onderdelen zijn in hun eigen centra. Wij hanteren de prijs van een omruiltoestel en berekenen hierbij nog de onderzoeks- en administratiekosten. Dit bij elkaar maakt de prijsopgave welke u eerder heeft ontvangen. Wij hebben u reeds eerder aangegeven dat wij niet in staan voor een verergering van schade aan een toestel wanneer er al schade aanwezig was. De schade zoals afgebeeld op de schadefoto is zoals reeds aangegeven hetgeen dat aanwezig was bij binnenkomst. Wanneer Apple van mening is dat uw toestel kosteloos gerepareerd mag worden hebben zij officiële kanalen om dit richting ons te communiceren. Een dergelijke communicatie heeft tijdens de reparatie bij ons niet plaatsgevonden. Ervan uitgaande u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Dynafix Wecare-team.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Dynafix een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Dynafix

Heeft op 10 mei 2017 om 12:33 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte klant,

Wij hebben na ons bericht spijtig genoeg niets meer van u mogen vernemen, wij gaan er dan ook van uit dat de klacht afgehandeld is.

Mochten er toch nog vragen of opmerkingen zijn vernemen wij deze graag van u. Ook op een gesloten klacht is het mogelijk een reactie te plaatsen.

Met vriendelijke groet,
Dynafix WeCare Team.

Alle klachten die gemeld zijn door mike graf