Klacht: Onjuiste aflevering van goederen en onbeleefdheid tijdens het afleveren

op 05 juni 2016 over IKEA in de categorie Woonwarenhuizen

Geachte heer/mevrouw,
Op 4 juni bestelden wij onze goederen bij Ikea Amsterdam die vandaag op 5 juni om 21.30 uur zijn afgeleverd (op adres Stuurmankade 230, 1019 WC). Tijdens onze bestelling in de winkel had ik uitgelegd aan de Ikea medewerker dat wij in een maisonette woning wonen en de goederen op de 2e verdieping afgeleverd moeten worden, want onze woning kom je binnen via een trap. De medewerker zei tegen ons dat dit goed komt en dat het aantal verdiepingen 1 of 2 niet uitmaakt. Tot mijn verbazing weigerden de bezorgers bij de aflevering van onze goederen de spullen naar de 2e verdieping te brengen, omdat ze zeiden dat ze 1 verdieping hadden doorgekregen. Ik heb uitgelegd dat dit niet zo is afgesproken en vervolgens zeiden ze dat er wel degelijk een verschil is tussen 1 of 2 verdiepingen wat op de bon gezet word. Vervolgens zei een van de bezorgers (een man met een baard en een bril) dat als het mij niet bevalt hij de spullen wel weer mee neemt. Dit vond ik erg onbeleefd en ik zei je staat in mijn huis en zo ga je niet om met klanten. Vervolgens heeft mijn man nog met hem gesproken, maar de man bleef hetzelfde zeggen en zei zelfs bespottelijk ik wil u wel zien bij een volgende bestelling of het anders zou gaan. Zo ga je niet om met klantem vind ik en dit lijkt me geen manier voor Ikea. Ik ben zwanger en mijn man kan niet alles in zijn eentje naar boven brengen, dus ik hoop dat u begrijpt dat wij hier niet blij mee waren.

Ik was tevreden geweest als de bezorger op een professionele manier mij zijn standpunt had uitgelegd of had uitgelegd waarom de medewerker in de Ikea winkel zo heeft gehandeld. Er is een discrepantie tussen wat wij in de winkel hebben afgesproken en wat ik van de bezorger hoor. Ik was ook tevreden geweest als hij niet op een onbeleefde manier had gezegd dat hij mijn spullen weer mee terug zou nemen. Dat vind ik erg onprofessioneel. Ik hoop dat deze bezorger niet op zo'n manier om gaat met de andere klanten. Ook hoop ik dat als je in de winkel iets afspreekt over de bezorging, je uiteindelijk krijgt wat je wilt.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door IKEA in behandeling genomen

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat IKEA een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

IKEA

Heeft op 13 juli 2016 om 14:08 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door Affara