Klacht: onjuist gebruik maken van bevoegdheden

op 16 maart 2021 over Politie in de categorie Overheid

Op 23 februari 2021was ik in het huis van mijn vader, aan de Oosterdiep 22 te Dordrecht, omstreeks 23.30 uur werd er aan de deur geklopt. Ik was in de woning met een vriendin en 2 vrienden. een vriend deed de deur open hij zag dat er politie aan de deur stond. Hij riep mij, ik hoorde dat de politie agenten om onze identiteitsbewijzen vroegen. wij hebben deze gegeven. Ik zag en hoorde dat de één van de politie agenten tegen mij vertelde dat ze de woning binnen gingen Ik vertelde dat dit niet zomaar mocht, ik wilde vervolgens de deur dicht toen en zag en voelde dat één van de agenten een voet tussen deur deed en vervolgens binnen stapte Ik heb toen mijn vader gebeld en deze vertelde me dat de politie een machtiging nodig had om binnen te komen.. ik zag dat één politie agenten de woning binnen ging. Vervolgens heb ik mijn vader gebeld en gevraagd of dat zomaar mocht. Ik hoorde dat mijn vader tegen mij vertelde dat men niet zomaar een woning mocht betreden zonder machtiging. Ik heb vervolgens mijn telefoon aan één van de agenten gegeven. ik hoorde dat mijn vader vertelde dat de politie agenten geen toestemming kregen om de woning te betreden zonder machtiging. Ik hoorde dat de politie agent vertelde dat de machtiging eraan kwam en of mijn vader dan toestemming zou geven, anders zou hij alsnog de deur in trappen ik kreeg toen de telefoon weer terug en ik vertelde tegen mijn vader er staan hier een stelletje mongolen voor de deur.. . Vervolgens hoorde ik dat ik was aangehouden terzake belediging. De agent vertelde dat ook tegen mijn vader. dat ik was aangehouden. ik zag toen dat er vijf agenten naar binnen kwamen. Wat er vervolgens gebeurde was onbeschrijfelijk. Ik werd met veel geweld tegen de muur geduwd en werd ik middels transport boeien geboeid. Dit bevreemde mij achteraf, omdat ik geen geweld gebruikte en ik ook niet vluchtgevaarlijk was. (de twee criteria om te boeien). De boeien werden buiten proportioneel aangelegd. mijn polsen deden ontzettend pijn, later bleek ook dat er een kneuzing was aan beide polsen. Vervolgens werd ik mee getrokken naar de politiebus, dit omdat ik volgens hun niet snel genoeg doorliep. Dit kon ik echter niet omdat ik hoge hakken aan had.

Vervolgens moest ik ongeveer een half uur in een politie busje zitten. Ik werd dur niet ten spoedigste geleid voor een hulp officier van justitie. Hier had men genoeg agenten voor aanwezig en politie auto’s.

Daarbuiten werd ik door een man gefouilleerd, alhoewel er een vrouwelijk agente aanwezig was. Omstreeks 00.00 uur werd ik naar het politie bureau gebracht en werd voorgeleid.

Vervolgens moest ik een lift in. In de lift werd ik letterlijk met enige kracht van meer dan enige betekenis tegen de liftwand geduwd. Tevens werden mijn handen die nog steeds geboeid waren met enige kracht omhoog geduwd. Ik voelde wederom een hevig pijn in mijn pols gewrichten.

Ik werd naar een cel gebracht en moest mijn sieraden afdoen Ik deed enige sieraden af en moest deze in een zakje doen. Achteraf bleek mijn horloge kapot te zijn. Ik heb geen flauw idee hoe dat is gekomen. Op de fouillering staat dat ik mijn horloge zou hebben laten vallen. Ik weet pertinent zeker dat ik mijn horloge niet heb laten vallen. Blijkbaar ging de fouillering niet snel genoeg want ik werd drie of vier agenten met veel geweld tegen de grond geduwd. Ik werd op de grond of op het bed gegooid en er werd bij mij een wurgklem aangelegd. Het werd zwart voor mijn ogen en ik raakte buiten bewustzijn. toen ik weer bij kwam was ik mijn laatste sieraden kwijt. en later bleek dat ik diverse bloeduitstortingen in mijn hals had.

nadat men mij in de cel had gedaan heb ik nog een keer gebeld omdat ik ongesteld was. Verder heb ik ook geen dekens gekregen om de nacht door te brengen.

De volgende ochtend werd ik gebeld door een advocaat. ik heb mijn verhaal verteld. Vervolgens werd ik gehoord. Ik vroeg toen aan de rechercheur of ik vanaag wel naar huis mocht, hij vertelde mij dat hij nog niet wist. Dit bevreemde mij omdat dit geen zaak is waar voorlopige hechtenis is toegelaten.

Ik had nog steeds last van duizelingen en had vreselijke pijn aan mijn polsen. Ik heb toen weer op de bel gedrukt en heb gevraagd om een arts. er werd mij verteld dat hiervoor geen arts komt. Dit bevreemde mij omdat ik nog steeds last van duizelingen had en mijn polsen zeer deden.

Nadat ik omstreeks 15.00 uur in vrijheid gesteld door twee agenten werd ik door mijn moeder opgehaald. Ik ben naar bed gegaan en heb tot de volgens dag geslapen. De volgens dag heb ik mij onder dokters behandeling laten stellen. Deze concludeerde dat ik kneuzingen had aan mijn polsen, mijn pees geïrriteerd was en dat ik bloeduitstortingen had in mijn hals. Hierbij geef ik dan ten behoeve van het onderzoek toestemming om mijn medische gegevens op te vragen.

Al met al wil ik dan ook een klacht indien voor het feit dat er de woning is binnengetreden zonder machtiging, ik geboeid zonder reden en er diverse keren geweld tegen mij is aangewend.

De volgende dag hoorde ik van mijn vriend Julian Dat hij zijn vriendin Nina Bras tot rede wilde brengen om mee te werken, Hij vertelde mij dat hij door een agent met nodige kracht werd geslagen middels een wapenstok.

Na enige weken heeft mijn vader gesproken met de Halt medewerkstergesproken en heeft dit verhaal verteld. Hij vroeg dan ook dat hij graag met mij en de agenten een gesprek aan wilde gaan, over wat er die nacht is gebeurd. De Halt vertelde hem enige dagen laten dat deze agenten dat niet wilden,

straf voor de agenten die buiten hun bevoegdheden zijn getreden. Ik bedoel hiermee buiten proportioneel gebruik van geweld en een woning te betreden zonder machtiging. Uit het verslag van binnen treden is te zien dat er om 23.35 is binnen getreden. de aanhouding heeft plaatsgevonden om 23.32.
Daarbuiten verzoek ik om mijn horloge van het merk Michaell Kors ter waarde 370€ te vergoeden

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Politie

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Politie nog niet in behandeling is genomen.

Reactie van de melder van de klacht Shannonvt

3 maanden geleden - Inmiddels zijn we een maand verder en heb ik tot op heden nog niks gehoord van u. Mogelijk kunt u mij de stand van zaken doorgeven

Reactie van de melder van de klacht Shannonvt

2 maanden geleden - inmiddels zijn we weer 1,5 maand verder en hoor ik niks van u. Ik ben van plan indien ik voor 1 juli 2021 nog niks van u gehoord heb de sociale media en de pers in kennis te stellen van de gang van zaken

Alle klachten die gemeld zijn door Shannonvt