Klacht: Onjuist abonnement bevestigd

op 07 oktober 2016 over Telegraaf in de categorie Kranten - Landelijk

Eind juni j.l. telefonisch benaderd door een dame van de Telegraaf.
Ze heeft mij uiteindelijk weten te verleiden tot een weekend-abonnement wat maandelijks opzegbaar zou zijn. Er is vervolgens een mail verstuurd die ik niet geopend heb, dit vanwege het vertrouwen wat wij in de Telegraaf hebben. Opvallend was dat de krant vrijwel dagelijks op de mat viel in plaats van alleen in het weekend. Wij dachten aan een misverstand bij de bezorger en gaven hier verder geen aandacht aan, Nu men is gaan incasseren zag ik dat er onjuiste bedragen afgeschreven worden dus ben ik gaan bellen.
Ik kreeg een dame aan de telefoon en zij vertelde mij dat ik een abonnement had afgesloten voor twee jaar wat niet tussentijds opzegbaar is. Dit terwijl ik in juni duidelijk gesteld heb dat ik nergens aan vast wil hebben en dat ik de bezorging dus op ieder moment zou kunnen stopzetten. Zij kon hier echter niets aan doen. Op mijn aandringen heeft ze haar leidinggevende gevraagd of het contract kon worden opgezegd en ook zij kon niks voor me doen.
Mij werd verteld dat ik op de mail had moeten reageren maar ik had niet verwacht dat het contract af zou wijken van hetgeen we hadden afgesproken. Ik adviseerde de dames nog om het gesprek, wat destijds is opgenomen, nog even te beluisteren zodat ze konden horen wat ik wel en niet wilde en wat er was afgesproken. Nee, dit konden ze helaas niet doen…. ???!!
Ik kreeg de tip schriftelijk een klacht in te dienen.
Ik voel me enorm misleid en wil dat dit zsm wordt opgelost.

Als het contract per einde deze maand wordt beëindigd zonder enige boete of wat dan ook.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Telegraaf over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Telegraaf in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Telegraaf een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Telegraaf

Heeft op 11 oktober 2016 om 09:10 geantwoord

Beste meneer Talens,

Hartelijk dank voor uw bericht.

Wij hebben inmiddels telefonisch contact gehad en het een en ander besproken. Helaas is het ons niet gelukt om tot een wederzijds bevredigende oplossing te komen. Wij zullen in ieder geval ervoor zorgen dat het abonnement per het aflopen van de overeenkomst wordt beëindigd.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Petruschka ~ De Telegraaf

Reactie van de melder van de klacht Sjakie68

1 maand geleden - Goedemorgen, Dank voor uw reactie. Helaas is de oplossing geheel niet naar mijn tevredenheid. Dit om het simpele feit dat ik dan alsnog niet de condities krijg die ik wel degelijk en nadrukkelijk met de betreffende dame van de telegraaf afgelopen Juni heb afgesproken. Ik wilde eigenlijk helemaal geen abonnement meer omdat ik de krant te weinig lees. Het gebeurd geregeld dat deze, ongelezen, in de papierbak beland. Uiteindelijk ben ik, vanwege de Olympische Spelen, akkoord gegaan voor een weekend abonnement welke maandelijks opzegbaar zou zijn. Ik heb dit een paar keer expliciet aangegeven dat ik nergens aan vast wil zitten. Uw medewerker heeft mij toegezegd dat het maandelijks opzegbaar zou zijn. Een tweejarig contract zoals zonder mijn toestemming nu is afgesloten staat hier dus haaks op. Uw geste het contract terug te brengen naar één jaar biedt dus niet de oplossing omdat het nog steeds niet is wat ik heb afgesproken. Uit uw tegemoetkoming blijkt dat u hiermee aangeeft wel degelijk fout te zitten. Het gaat mij niet om die paar euro meer per maand maar om het principe, Nogmaals, ik wil niets opgelegd krijgen en heb dat herhaaldelijk aangegeven. Ik wil u dan ook voorstellen mijn abonnement per 01-10-2016 alsnog om te zetten naar een weekend-abonnement en deze per 31-12-2016 te beëindigen. Hiernaast ben ik bereid het reguliere abonnementsgeld vanaf datum ingang tot en met 30-09 j.l te betalen. Mocht u hiermee niet akkoord willen gaan dan schakel ik mijn rechtsbijstandsverzekering in om dit verder met u af te handelen. Ik hoop hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, M.P. Talens Tijgeroogstraat 3 2332 RL LEIDEN

Heeft op 18 oktober 2016 om 14:38 geantwoord

Geachte,

Vorige week heb ik schriftelijk aangegeven niet akkoord te gaan met het aanbod van de telegraaf. Uit mijn reactie heeft u kunnen opmaken dat ik het nog steeds niet eens ben met hetgeen door Telegraaf aan mij is voorgesteld.
Tevens heb ik aangegeven dat ik in het verhaal wil meedenken en heb een voorstel gedaan.
Helaas heb ik hierop geen reactie meer mogen ontvangen en heeft mijn klacht, onterecht dus, de status \"opgelost\" gekregen.

Ik wil graag dat er een juiste en vooral eerlijke oplossing bij de Telegraaf vandaan komt.

Ik hoor graag van u.

Bij voorbaat dank en met vriendelijke groet,

M.P. Talens

Alle klachten die gemeld zijn door Sjakie68