Klacht: Ongewilde levering HelloFresh

op 13 april 2020 over HelloFresh in de categorie Vervoersbedrijven

Wij waren verbaasd dat er een bezorger van Hello Fresh kwam omdat wij niets besteld hadden. We hebben de week ervoor een mail gehad met een aanbieding waar we gebruik van hebben gemaakt maar niets besteld voor de week erna. Ik heb de bezorger gezegd dat wij niets besteld hadden en die zei dat we maar contact met HelloFresh moesten opnemen en dat hij de doos weer meenam. Zo gezegd zo gedaan. Direct gebeld en de medewerker zei dat er in de algemene voorwaarden stond dat je automatisch nieuwe leveringen krijgt en dat de doos naar de voedselbank gaat en het bedrag gewoon afgeschreven werd. Er werd niet gezocht naar een oplossing en dat de bezorger niets had gezegd dat er gewoon betaald moest worden was normaal want die bezorgen alleen. Ik heb gezegd dat we hiermee niet akkoord gaan en dat hij al onze gegevens moet wissen omdat ik niet het risico wil lopen weer ongewild iets geleverd te krijgen.

Crediteren van de factuur of een box leveren.

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar HelloFresh over deze klacht.

Bericht van HelloFresh

7 maanden geleden - Beste Marijn,Je hebt bij ons je flexibele lidmaatschap geheractiveerd bij het bestellen van je box waarbij we wekelijks een box voor je inplannen. Jij kunt dan zelf wijzigingen doorgeven voor de box, zoals je maaltijdkeuze of bijvoorbeeld het pauzeren van je box (een week overslaan). De enige regel die we hebben is dat je die wijzigingen voor een bepaalde deadline aan ons doorgeeft. Normaal gesproken is die deadline 4 dagen voor jouw bezorgdag, maar door de huidige drukte in deze bijzondere tijd is de deadline voor iedereen woensdagavond 23.59 uur ongeacht je bezorgdag. We hebben geen minimale afname, dus je kunt het lidmaatschap op ieder gewenst moment opzeggen (rekening houdend met die deadline). Zodra wij na die deadline jouw box inplannen, zijn de kosten van deze box voor jou. Ik betreur het dat dit niet duidelijk voor je was.Toen je telefonisch contact opnam na het weigeren van je box, gaven we duidelijk aan dat je wel moest betalen voor deze box. Jij wilde niets meer ontvangen en je lidmaatschap opzeggen en je gegevens verwijderen. Daarom hebben we niet met je meegekeken of deze box alsnog geleverd kon worden. Helaas kan ik er achteraf niet voor zorgen dat je deze box alsnog ontvangt of het bedrag hiervan naar je terugstorten.Groeten, Sharon

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door HelloFresh in behandeling genomen

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat HelloFresh een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

HelloFresh

Heeft op 18 april 2020 om 14:58 geantwoord

Beste Marijn,

Groeten,
Sharon

Heeft op 18 april 2020 om 16:50 geantwoord

Toen ik tegen de bezorger zei dat ik niets besteld had zei hij: Dan neem ik hem wel weer mee en wekte de indruk dat ik dan ook niet hoefde te betalen, maar dat ik contact met Hellofresh moest opnemen. Dat heb ik direct gedaan en de medewerker zei dat ik moest betalen en dat de box naar de voedselbank ging. Ik heb geen kans gehad de box te ontvangen of ergens op te halen. Daarom ga ik NIET betalen. Hier moet een onafhankelijke derde maar iets van vinden.

Alle klachten die gemeld zijn door Bobboss