Klacht: Ongewenste e-mails

op 24 juni 2016 over NBD-AUCTIONS in de categorie Online Veiling

Ik ontvang ongewenste e-mails van Albert van NBD Auctions. Ik heb mij nooit opgegeven voor e-mails van deze partij en Albert stuurt deze (hoogstwaarschijnlijk ook geautomatiseerd) naar een e-mailadres dat officieel niet bestaat en enkel als alias wordt gebruikt voor mijn bedrijf.
Het stoort mij dat er gedaan wordt alsof ik me heb ingeschreven, omdat er wel een uitschrijflink in de mail staat. Ik zou mij echter nooit met dit e-mailadres inschrijven voor wat voor nieuwsbrief of mailinglijst dan ook.

Naast deze melding, leg ik de klacht uiteraard ook neer bij spamklacht.nl, aangezien deze mails pure spam zijn.

Wanneer Albert van NBD Auctions persoonlijk contact met mij opneemt om ter plekke dit e-mailadres te verwijderen uit zijn database en daarbij zelf een goede manier bedenkt om zich tegenover mij te verontschuldigen voor dit ongemak.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door NBD-AUCTIONS in behandeling genomen

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat NBD-AUCTIONS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NBD-AUCTIONS

Heeft op 24 juni 2016 om 10:16 geantwoord

Beste Nathan,

uw mailadres komt uit onze dubbele opt-in bestand. In elke mail staat een link (midden in, onder de ondertekening) waarmee u zich van onze lijst kunt verwijderen. Tevens staat erbij dat u kunt mailen, wanneer u onze mailing niet meer wenst te ontvangen en staat ons telefoonnummer erbij.

Op uw verzoek heb ik u nu handmatig verwijderd. U had dit zelf gezien het bovenstaande ook heel eenvoudig kunnen doen.

Mvg NBD Auctions

Reactie van de melder van de klacht Nathan Veenstra

6 maanden geleden - Absolute leugens. Er kan geen sprake zijn van een dubbele opt-in, aangezien het info@-mailadres geen mailadres is dat door mij gebruikt wordt. Deze wordt enkel als alias gebruikt en alle mail die hier naar verzonden wordt, is dus gestuurd door partijen die zelf hebben bedacht dat dit het mailadres van mijn bedrijf is. Dit mailadres wordt nergens gecommuniceerd en ook niet gebruikt voor enige communicatie. Gezien de reacties op andere klachten, verbaast mij de reactie van NBD Auctions iets.Ik zie telkens dat alles terzijde geschoven wordt en de andere partij iets verweten wordt. Nogmaals: het info@-mailadres bestaat officieel niet en wordt door mij (ik heb een eenmanszaak en ben dus de enige die hiervoor verantwoordelijk is) nooit ingezet.

Heeft op 24 juni 2016 om 10:30 geantwoord

Er is geen bewijs voor de dubbele opt-in. Die kan er ook niet zijn, omdat ik, als enige verantwoordelijke over de e-mailadressen binnen mijn eenmanszaak, dit e-mailadres niet actief gebruik. Het is overduidelijk dat NBD Auctions lukraak info@-e-mailadressen toevoegt aan zijn mailingbestand.

Alle klachten die gemeld zijn door Nathan Veenstra