Klacht: Ongewenst zijn zwaarbeschadigde Showmodellen geleverd

op 07 september 2016 over Sanders Meubelstad in de categorie Meubelwinkels

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Op maandag 29 augustus 2016 is door SandersMeubelstand onze bestelling geleverd nadat er vooraf aan de deur door ons een pin nabetaling van €2345,- is gedaan (verplicht vooraf aan levering).

Na betaling werd ons bankstel geplaatst en vervolgens de Mirano wandkast en Mirano dressoir. Het bankstel is geleverd zoals is overeengekomen.

De beide Mirano kasten niet. Bij het bezoek aan de showroom op de dag van de bestelling is er heel duidelijk aangegeven dat er 2 nieuwe kasten zouden worden besteld, nadat het showmodel heel duidelijke beschadigingen aan het aluminium had door het openen van de deuren.

Bij aflevering zouden dan ook de deuren goed worden afgesteld zodat deze schade niet op de kasten zouden ontstaan.

Deze kasten zijn besteld voor het inrichten van een nieuw kantoor. De verdere inventaris van het kantoor is na de overeenkomst met Sandersmeubelstad helemaal ingericht rond om deze kasten. Dit is bekend bij de verkoopster.

Na ongeveer 12 weken wachten op de bestelling is volgens Jolanda van de Klantenservice bewust het showmodel bezorgd, omdat deze Mirano kasten niet meer in de collectie zitten, niet op voorraad zijn anders dan showmodellen en de fabriek deze niet meer levert.

De geleverde en onverkoopbare showmodellen zitten vol beschadigingen zowel op de hoogglanslak en aan het geborstelde aluminium, heeft scheuren in het blad, beschadigde ontbrekende bekleding, krassen,  plankhouders missen, verkleuringen van deuren en planken, deuren die niet goed open gaan en een lade die niet goed is gemonteerd waardoor deze bijna vast in de kast zit en er bijna geen beweging meet te maken is. Verder zat het bevestigingsmateriaal en prijskaarten aan de kasten geplakt.

Volgens Jolanda is deze beslissing bewust door het hoofdkantoor gemaakt. Sandersmeubelstad vergeet hierbij dat de verkoper een informatieplicht heeft en ons had moeten vertellen. Wij als klant mogen verwachten dat het product aan de overeenkomst voldoet.

Sanders Meubelstad pleegt met het nemen van dit besluit een wanprestatie bedoeld als in art. 6:265 BW. Dit geeft ons als wederpartij de bevoegdheid om de overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden omdat in dit geval de kasten onherstelbaar zijn beschadigd.

Tijdens de aflevering zijn ook de bezorgers geschrokken over de slechte staat van deze kasten en neemt direct contact op met de klantenservice. Tijdens het gesprek heb ik als klant ook met Jolanda van de klantenservice gesproken.

k heb haar duidelijk verteld dat ik het niet blij ben met deze situatie en wil direct na haar uitleg over “uit de collectie” ontbinden. Ze gaf aan niemand van Sandermeubelstad te sturen om te komen kijken. Ik mocht de kasten teruggeven, maar ze weigerde mijn geld direct terug te storten. Volgens Jolanda moest eerst de financieel directeur over de terugbetaling beslissen.

Ik heb haar geantwoord dat Sandersmeubelstad de kasten na terugbetaling kan komen ophalen. Er zijn foto’s gemaakt door de bezorgers als door ons zelf. De bezorgers zouden direct s’middags de foto’s toesturen en hun verslag doen aan Sandersmeubelstad.

Ik wacht nu na 10 dagen nog op een reactie of terugbetaling van Sandersmeubelstad. Dit begint echt een hele vervelende situatie te worden, waar in ons vertrouwen behoorlijk is geschonden.

Wij hebben niet alleen oplossingen geboden maar na uitblijven van enige reactie van Sandersmeubelstad deze in gebreke gesteld en schriftelijk de ontbinding bevestigd. Sandersmeubelstad heeft tot vrijdag (hersteltermijn van 2 weken) gekregen. Vrijdagmiddag neemt onze rechtsbijstandsverzekering het over en stappen wij naar het kanton.

Het is niet te begrijpen dat ze totaal geen reactie hebben gegeven. Zelfs naar 3 e-mails geen enkele reactie behalve de standaard ontvangstbevestigingen met de belofte dat ze opkorte termijn er in houdelijk op zullen reageren.

Ik wacht af tot vrijdag.

Gewenste Oplossing:

Ik verwacht een reactie op onze e-mails. Oplossing of ontbinding en terugbetaling van de overeenkomst.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Sanders Meubelstad

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Sanders Meubelstad in behandeling genomen

Bericht van Sanders Meubelstad

1 jaar geleden - Beste heer/mevrouw Janssen, Bedankt voor het delen van uw ervaring. Wij betreuren het dat de kasten op deze manier zijn uitgeleverd en bieden u graag een oplossing aan. Zoals aangegeven per mail kunt u dit bespreken met de vestigingsmanager van het filiaal Zwolle. Met vriendelijke groet, Sophie van Webcare Sanders Meubelstad

Reactie van de melder van de klacht Mevrouw C. Janssen

1 jaar geleden - Sophie van Sandersmeubelstad, Ik had nog geen reactie of mail van jullie mogen ontvangen tot vandaag 11:28. Hierin is mij gevraagd of ik contact op wilde nemen met de manager van het filiaal in Zwolle waar ik de bestelling had geplaatst. Dit heb ik uiteraard direct gedaan. Dit gesprek is echt net zo fijn verlopen als de service op de dag dat ik de bestelling had gedaan. De filiaalmanager hoorde mijn klacht aan, betreurde de afhandeling, pakte de klacht direct aan en bracht een oplossing die voor beide partijen goed is. Dit gesprek heeft nog 15 minuten geduurd. Mijn complimenten voor het team van filiaal Zwolle. Ik wacht nog even de oplossings-bevestiging van het hoofdkantoor af.

Alle klachten die gemeld zijn door Mevrouw C. Janssen