Klacht: ongevraagd van een maandelijks opzegbaar contract naar een 2 jarig contract

op 14 oktober 2016 over Canaldigitaal in de categorie Alles-in-1

1. vorig jaar gebeld door CanalDigitaal dat ze voor mij als vaste klant wilden belonen: Ik kreeg een familiepakket (ipv standaard pakket). Dit kreeg ik 2 jaar voor dezelfde prijs als het standaard pakket. Daarbij is niet (of niet duidelijk) aangegeven dat mijn maandelijks opzegbare contract omgezet zou worden tot een vastcontract voor 2 jaar. Ook in de bevestigingsbrief stond hier niets over aangegeven. Telefonisch kon ik mijn abonnement niet opzeggen. Ook niet per mail/website. Daarvoor moest ik een brief op de post doen (digitaal tijdperk…).
2. Netjes mijn klachtenbrief naar de gewenste afdelingverstuurd. Ik wordt teruggebeld dat mijn abonnement opgezegd kan worden (en dan tussen neus en lippen door aangeven dat dit dan per volgend jaar is). Maar ze willen mij een nieuwe aanbieding doen. Ik wil geen nieuwe aanbieding en ook geen opzegging per volgend jaar. Ik wil per direct een opzegging! De betreffende persoon kan dit niet. Hij mag alleen een aanbieding doen… Hij had mijn brief nog niet gelezen… Binnen 10 dagen zou er inhoudelijk gereageerd worden op mijn brief.
3. Vervolgens ben ik nog 2 keer gebeld door canalDigitaal. Beide keren komen ze weer met een aanbieding, maar ze kunnen niet inhoudelijk op mijn klacht/verzoek ingaan. Ondanks dat ik netjes een brief heb gestuurd naar de gewenste afdeling is de brief bij de verkeerde afdeling terecht gekomen en zij kunnen hem niet behandelen. Ik moet nu per brief/post een terugluisterverzoek indienen… Je wordt gewoon iedere keer aan het lijntje gehouden, ze zijn alleen maar bezig met verwarring zaaien en nieuwe aanbiedingen toe te sturen (zo ook per post). Maar inhoudelijk reageren op mijn klachten en verzoeken totaal niet.
Ik heb hier zelf ook nog een paar keer achteraan gebeld, maar je komt niets verder.

1.Dat mijn abonnement per direct opzegbaar wordt.
2.Dat het gehele systeem van canaldigitaal klantvriendelijk wordt. (zij kunnen telefonisch wel alles regelen, en de klant moet het analoog per post doen en dan wordt de klacht nog steeds niet in behandeling genomen....).

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Canaldigitaal over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Canaldigitaal in behandeling genomen

Canaldigitaal

Heeft op 14 oktober 2016 om 12:57 geantwoord

Bedankt voor uw reactie.

U geeft aan het niet helemaal eens te zijn met het feit dat u nog een contract heeft t/m 31-10-2017 en dit graag gecorrigeerd zou willen hebben.

Zoals u aangeeft heeft u van ons een brief ontvangen met kenmerk DM380-BAS_24M_2eur en aangeeft dat het niet duidelijk was dat uw contract hiermee met 24 maanden verlengt zou worden.

We hebben de brief intern even bekeken en hier staat duidelijk aangegeven dat u 24 maanden lang kan genieten van alle zenders uit het Familiepakket voor de prijs van het Basispakket.

Ook wordt hier duidelijk gecommuniceerd dat wanneer u nog vragen heeft over de bestelling dat u onze klantenservice had kunnen contacten en dat u 14 dagen bedenktijd heeft gehad om kosteloos af te zien van de bestelling.

Tevens krijgt u van ons gedurende de gehele periode een flinke korting van € 6,00 per maand op het Familiepakket wat al een uitzondering en hele mooie actie is.

Wel is het vervelend dat de door u genomen moeite betreffende het verzenden van een brief niet het gewenste resultaat heeft opgeleverd en dat dit nog via de post moet gebeuren waarvoor ook onze excuses.

De reden dat we dit op papier willen zien is omdat we i.v.m. privacyredenen een handtekening nodig hebben. Dit had u eventueel ook per e-mail als bijlage mogen sturen, maar dit is helaas niet duidelijk geweest in deze situatie.

Het verzoek om uw abonnement eerder stop te zetten moeten wij ook helaas afwijzen en mochten wij u nog ergens anders mee kunnen helpen, dan vernemen wij dit graag van u en bieden we onze excuses aan voor het ongemak.

Uw abonnement zal stopgezet worden per 31-10-2017.

Het spijt ons niet anders te kunnen berichten.

Tim Dimon
Webcare Canal Digitaal

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Canaldigitaal een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Heeft op 14 oktober 2016 om 14:36 geantwoord

De reactie van CanalDigitaal is helaas een herhaling van het gehele probleem en geen oplossing van de klacht!

Wat er staat klopt precies. Wij kregen als trouwe klant een kado: een familiepakket zonder daar meer voor te betalen. Daarbij is aangegeven dat deze prijs de komende 24 maanden niet verhoogd zou worden.
Er is nooit verteld dat mijn maandelijks opzegbaar contract omgezet zou worden tot een vast 2 jarig contract. Ook dit valt niet terug te lezen in de brief.
Ik ging er van uit dat het zoals verteld een cadeau was (genieten van een uitgebreider pakket zonder daar meer voor te betalen).
Nu blijkt het geen cadeau te zijn, maar een misplaatste truc (complete misleiding) waarbij jullie proberen om mij aan een 2 jarig vast contract te pinnen.
Het is dan ook ontzettend storend dat Tim Dimon nu zegt dat ik de moeite had moeten nemen om in de 14 dagen bedenktijd contact op te nemen met de klantenservice om door te vragen.
Het is jullie plicht om duidelijk te zijn direct in het telefoongesprek en duidelijk te zijn in de bevestigingsbrief.
Helaas is het mij nooit verteld dat ik naar een vastcontract zou gaan. Als ik dit geweten had, was ik hier nooit mee akkoord gegaan. De plannen voor aanleg van glasvezel in ons buitengebied waren namelijk op dat moment al vergevorderd. (ik vermoed nu dat deze plannen zelfs de aanleiding zijn geweest voor de misleidende actie van canaldigitaal).

Ik ga dus niet akkoord met de door jullie geboden 'oplossing'.

Nog steeds met vriendelijke groet (ondanks dat dit steeds lastiger wordt, ik ben namelijk heel gefrustreerd door de gehele gang van zaken).
Ivo

Alle klachten die gemeld zijn door Ipho