Klacht: Ongevraagd nieuw contract, extra kosten

op 12 augustus 2017 over KPN in de categorie Alles-in-1

Door voordurende technische problemen is mij voorgesteld het 4k pakket tenemen om te kijken of de klachten hiermee opgelost zouden worden. Mocht dat niet zo zijn dan zou ik binnen 14 dagen wettelijke zichttermijn kunnen annuleren en ging ik terug naar mijn pakket van voor 4k.
Het 4k pakket loste de klachten inderdaad niet op en is direct dezelfde dag dat ik het ontvangen heb geannuleerd. Vervolgens heb ik afdeling save gebeld met de vraag hoe nu verder. De dame stelde mij een coulance voor van 6 maanden 20 euro, dit heb ik geaccepteerd. Tijdens het telefoon gesprek kwam de bevestiging al per email binnen, welke ik pas na het telefoongesprek heb kunnen lezen. Wat schetste mijn verbazing, KPN had mijn gratis Spotify vervangen voor een betaalde van 7,50 euro per maand en daarnaast berekent KPN 1 euro voor telefonie, voorheen gratis. De 20 euro die ik zes maanden uit coulance heb gekregen blijkt in werkelijk 11,50 euro te zijn. Na zes maanden ga ik, zodra de coulance is afgelopen, 8,50 euro per maand betalen. 100 euro per jaar meer dus.
Binnen een kwartier heb ik KPN teruggebeld en gevraagd naar mevouw Welp met wie ikde afspraken had gemaakt. Een collega heeft haar een interne memo gestuurd maar mevrouw Welp heeft nu, 2 dagen later, nog niet teruggebeld.

Vanmiddag dan maar zelf contact opgenomen met dezelfde afdeling en kreeg een erg vervelende man aan de telefoon die zonder de ins en outs te kennen al bevooroordeeld was. In eerste instantie zei hij het verhaal te begrijpen en ging het oplossen. Toen bleek dat dit technisch niet mogelijk was riep hij de hulp in van een collega met meer verstand van zaken en samen kwamen zij tot de conclussie dat het niet meer teruggezet kon worden. Hij advisserde mij genoegen te nemen met de extra kosten want de coulance was wel erg hoog en ik ging er op vooruit.
Ik heb de beste man aangegeven hier niet mee akkoord te gaan, immers de afspraken lagen anders. Doordat KPN dit technisch niet kan verwerken ontstaalt dit hun niet tot het nakomen van de gemaakte afspraken. Vervolgens zei de man dat die mij contract dan maar vrij zou geven, alles zou terugdraaien (de coulanceregeling) en ik dan maar moest zien wat ik ging doen.
Wederom heb ik hem verteld dat mijn contract teruggedraaid moest worden naar het oude en dat de coulance gewoon van toepassing diende te zijn. Toen wilde hij mij gaan voorberekenen wat ik nú kwijt zou zijn als ik het pakket als nieuwe klant zou afsluiten. K gaf hem aan dat dat niet ter zake doende is immers ik ben al klant en we hebben afspraken gemaakt. Meneer gaf aan dat als ik niet naar zijn berekening wilde luisteren hij het gesprek ging beindigen, waarop ik hem vroeg of mevrouw Welp contact met mij wilde opnemen, immers zij kent wel alle ins en outs. Meneer gaf aan dat ik het nu persoonlijk speelde en dat hij hier niet van gediend was. Terwijl ik nog aan het praten was verbrak meneer de verbinding.

Ik ben tevreden zodra KPN de gemaakte afspraken nakomt; mijn contract terugzet naar hoe het was en gewoon de coulanceregeling hanteert zoals afgesproken

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over KPN

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over KPN nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door HQSecurity