Klacht: Ongelijke behandeling bij verrekening van eigen risico

op 06 september 2018 over Promovendum in de categorie Verzekering

Inmiddels meerdere malen met de Servicedesk gecommuniceerd, maar men blijft daar hangen in administratieve procedures en schuift het probleem naar het ziekenhuis.
Probleem: Een behandeling ondergaan in november 2017 waarbij eigen risico is afgerekend. In 2018 is een nacontrole uitgevoerd waarop ook het eigen risico van 2018 is verrekend. Het betreft hier een ongelijke behandeling, want als de behandeling plus nacontrole geheel in 2017 zouden zijn uitgevoerd, zou het één keer mijn eigen risico hebben gekost.

Servicedesk helpt niet door meerdere keren het administratieve proces van Promovendum uit te leggen en mij naar het ziekenhuis (kastje naar de muur) te verwijzen om hen de datum van de facturering van de nacontrole te laten aanpassen.

Wat wel helpt is dat Promovendum de behandeling (inclusief de benodigde controles) kent en dit als één geheel verrekend met het eigenrisico. De behandeling is vrij nieuw en heeft over een periode van negen maanden een drietal nacontroles.

Als de behandeling en nacontroles (die later zijn uitgevoerd) met het eigen risico van 2017 worden verrekend.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Promovendum over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Promovendum in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Promovendum een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Promovendum

Heeft op 07 september 2018 om 14:59 geantwoord

Beste heer Van Domburg,

We vinden het vervelend dat uw ervaring niet positief is en willen dit graag samen met u oplossen. Wij nemen uw klacht verder in behandeling.

Wij onderzoeken uw klacht. En wij kijken uw dossier na. Binnen 1 werkdag ontvangt u een reactie van onze klachtenbehandelaar.

Groeten,

Erwin – Webcareteam Promovendum

Heeft op 17 september 2018 om 14:22 geantwoord

Promovendum heeft een week nagedacht om vervolgens zich weer te verschuilen achter administratieve procedures, waarvan zij het financiele gewin van genieten. De klant is hierdoor ongewild twee keer eigen risico kwijt.

Door onkunde op het gebied van administratieve organisatie kan de verzekeraar meerdere nota’s van één behandeling niet samenvoegen en in een keer met het eigen risico verrekenen. Vervolgens geven zij het ziekenhuis de schuld, omdat die meerder nota’s verstuurt. De patiënt is daardoor afhankelijk van het moment in het jaar één of meerdere malen zijn eigenrisico kwijt.

Geen oplossing geboden door de verzekeraar. Wat nu?

Bericht van Promovendum

2 maanden geleden - Beste heer Van Domburg, Ik vind het vervelend om te lezen dat wij helaas niet de gewenste oplossing voor u hebben kunnen bieden. Wij hebben u vandaag een e-mail gestuurd met uitgebreide toelichting op de situatie. In de e-mail hebben wij tevens uitgelegd wat de vervolgstappen kunnen zijn. Het spijt mij dat ik u helaas niet positiever kan antwoorden. Groeten, Erwin – Webcareteam Promovendum

Alle klachten die gemeld zijn door Gelijkheid2004