Klacht: Onfatsoenlijke werkwijze Credios/Famed

op 29 juli 2016 over Credios Incasso in de categorie Incassobureaus

Mijn vriend betaalt de medische rekeningen van zijn zoon. 28 april 2016 is deze naar zijn tandarts geweest voor een controle. De rekening hebben wij nooit ontvangen omdat Famed het opgegeven verkeerde adres van de tandarts niet heeft gecontroleerd heeft met haar eigen gegevens. Factuur plus herinneringen zijn naar een verkeerd adres gestuurd. Na 2,5 maand ontvangen wij een aanmaning plus incassokosten Van Credios voor een nooit ontvangen factuur. Dit is echter wel naar het juiste adres gestuurd. Ondanks dat wij de officiele verzekeringnemer zijn wil men niet met ons communiceren omdat mijn stiefzoon meerderjarig is. Ondanks diens geschreven toestemming en stellen zij zich zeer bureaucratisch op. Men doet liever zaken met een jonger persoon die men kan intimideren.
Wij maken daarom per mail duidelijk dat zowel Credios als Famed omzorgvuldig hebben gehandeld en dat wij in geen enkele geval de incassokosten zullen betalen. Wij eisen een kopie van de factuur en betalen dezelfde avond alvast de rekening van de tandarts. Daarna ontvang ik een arrogante brief dat zij uit “coulantie” de incassokosten niet in rekening zullen brengen maar dat dit wel zal gebeuren wanneer we niet alsnog de factuur betalen.
Credios heeft alle schriftelijke bewijzen dat Famed fouten heeft gemaakt. Dat interesseert hun totaal niet maar ze proberen vooral om hun eigen facturen snel betaald te krijgen. De toonzetting is arrogant en intimiderend. FaMed is berucht om hun onzorgvuldige administratie en afhandeling. Credios heeft blijkbaar dezelfde mentaliteit.

Ik zou willen dat er een instantie was waar je dit soort bedrijven kunt aanklagen. Wij hebben geen financiele schade geleden maar dat komt door onze eigen weerbare houding. Hoeveel mensen voelen zich wel geintimideerd en betalen onterechte kosten? Zou er niet een officiele overheidsregistratie van klachten kunnen komen en bij een bepaald aantal terechte klachten komen deze incassobureau’s op een zwarte lijst en mogen dan hun beroep niet meer uitoefenen?

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Credios Incasso over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door D. Hagenbeek