Klacht: oneerlijke verkoper

op 25 juli 2017 over Autobedrijf Delahaye in de categorie Autodealers

autobedrijf delahaye op de havikweg 20 6374 AZ landgraaf

hij adverteert met diverse voertuigen en onderdelen.
mijn vriendin zag een suzuki alto van bouwjaar 1999 met 100.000 op de km teller.
daar hebben we op gereageerd en zijn gaan kijken.
we hebben de afspraak gemaakt dat de verkoper een nieuwe distributie riem zou monteren en dan konden we de auto gaan afhalen na een aanbetaling.
wij dus weer extra naar huis om enkele dagen de auto op te gaan halen.
nadat we weer terug in landgraaf waren bij paul delahaya bleek dat de startmotor geregeld op een dood punt bleef hangen.
hij zou dat meteen gaan regelen met zijn gladde praatjes.
de startmotor is daar gedemonteerd maar toen ik bij de monteur ging kijken vond ik het al vreemd dat hij meteen begon over dat hij er niet tegen kon als ik op zijn vingers keek.
uiteraard want er is gewoon niks gedaan aan de auto en hij was bang dat ik dat ter plekke zou merken.
paul is weggereden met de startmotor want er zat een revisie bedrijf bij hem tegenover die de startmotor in een 1/2 uur hebben gereviseerd wat wel heel erg snel is in mijn ogen.
ik heb wel gekeken of iets kon zien wat leek op een nieuwe distributie riem.
onder de motorkap lagen losse schroeven van het distributie gedeelte.
vandaar dat ik dacht dat er wel een nieuwe riem gemonteerd was.
nadat paul terug was in 30 minuten is de oude startmotor weer gedemonteerd.
ze hebben daar een trucje uitgehaald bij de startmotor of zo waardoor de startmotor het 1,5 tot 2 weken heeft gedaan.
daarna begon het gezeik.
startmotor doet het zeer zelden en na controle bleek er ook geen nieuwe distributie riem te zijn gemonteerd.
daar heb ik paul mee geconfronteerd maar dan heeft hij diverse smoesjes zoals oneerlijke personen dat doen.
uiteraard heb ik hem een kans gegeven om het op te lossen maar daar heeft hij geen zin in.
het geld had hij toch al binnen en hij was lekker in italie.
vandaar dat ik bij deze iedereen waarschuw om geen auto of onderdelen te kopen bij de oneerlijke handelaar tenzij je graag belazerd wil worden.
hopelijk lezen veel mensen dit en spreken dat ook rond zodat hij niks meer verkoopt.

als hij de auto terug neemt inclusief de extra kosten en onkosten (taxi enz) die wij gemaakt hebben voor het extra op en neer rijden.
ik ga nu zelf zorgen dat de auto in orde komt maar dit bereken ik tegen garage kosten zodat hij extra geld komt te betalen om dit correct op te lossen.

Alle klachten die gemeld zijn door marcel schoeber