Klacht: Oneerlijke handelspraktijken

op 22 september 2016 over Wehkamp in de categorie Online Warenhuizen

Op 7 juli geeft de site van Wehkamp bij een Zanussi zfn44x combimagnetron de prijs van 444 ex verzendkosten. Bij het doorklikken op de knop bestellen wordt ineens een prijs van 519 ex verzendkosten gehanteerd. Dit gebeurd bij herhaling ook. De bestelling is om die reden niet geplaatst.

Een klacht ingediend waarop Wehkamp stelt dat de actie is afgelopen, plaatst zelf de bestelling bij een andere persoon op hetzelfde adres en stuurt het product ongevraagd zonder verdere documentatie (rekening, pakbon) toe naar het adres van diegene die de klacht heeft ingediend, maar op naam van een ander woonachtig op dat adres.

Na één maand volgt een herinnering dat er een openstaande rekening is die betaald moet worden. Wehkamp reageert niet op de klacht dat het product niet besteld is en de betreffende rekening niet betaald zal worden. Later na verschillende telefonische contacten stelt Wehkamp dat het product besteld is en de rekening betaald moet worden. Mogelijkheden tot een oplossing wijst ze van de hand.

De klacht is dat Wehkamp fout op fout stapelt en zich bediend van oneerlijke handelspraktijken en dat zij geen actie onderneemt om haar fouten te erkennen en op te lossen.

Dat Wehkamp een bewijs van een overeenkomst overlegd. Doet ze dat niet, dan ben ik ook nergens aan gebonden. En ben ik ook niet verplicht om iets te betalen.

Zou Wehkamp toch op enigerlei wijze compensatie voor het ongevraagd geleverde willen ontvangen, dan verwacht ik dat ze haar gemaakte fouten erkent en actief naar een oplossing op zoek gaat.

Tevens verwacht ik dat Wehkamp stappen gaat ondernemen waardoor het verkeerd en dus misleidend aanprijzen van producten op haar website gaat voorkomen.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Wehkamp over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Wehkamp in behandeling genomen

Bericht van Wehkamp

3 maanden geleden - Goedemiddag, Wat een vervelende situatie. We helpen je graag verder. Wil je je contactgegevens doorgeven samen met de juiste tenaamstelling? We ontvangen deze gegevens graag per mail. Het e-mailadres is socialmedia@wehkamp.nl. Alvast bedankt. Met vriendelijke groet, webcareteam wehkamp

Reactie van de melder van de klacht PaulDenneman

2 maanden geleden - Na enige vervelende contacten met de klantenservice is er eindelijk telefonisch contact opgenomen door een relatiebeheerder die zich in de klacht verdiept had. De fouten zijn erkent en er is meermalen zowel mondeling als schriftelijk excuus aangeboden. "Nogmaals bied ik u namens Wehkamp Finance B.V. onze oprechte excuses aan voor de gehele gang van zaken met betrekking tot de levering van de magnetron en de wijze waarop dit door de klantenservice is opgepakt. Dit zal verder intern worden opgenomen worden met de betreffende personen." Ik heb er vertrouwen in dat Wehkamp dit intern hoog heeft opgenomen en maatregelen zal nemen om dit in de toekomst zal voorkomen. Tesamen met Wehkamp zijn we tot een voor alle partijen bevredigende oplossing gekomen. De klacht kan wat mij betreft als opgelost beschouwd worden.

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Wehkamp een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Wehkamp

Heeft op 22 september 2016 om 10:20 geantwoord

Goedemorgen,

Bedankt voor je bericht en fijn dat je ons laat weten dat er een goede oplossing is geboden. Wij streven altijd naar een goede oplossing.

Mocht je in de toekomst nog vragen hebben, dan horen wij het graag.

Wij wensen je een prettige dag toe.

webcareteam wehkamp

Alle klachten die gemeld zijn door PaulDenneman