Klacht: onduidelijkheid mbt aanvragen maandkaart irt automatisch afschrijving

op 04 september 2016 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Zojuist een maandtrajectkaart voor zoon van 16 jaar die start met MBO opleiding willen aanvragen. Moet dan toestemming geven als ouder voor automatische incasso. Dit wil ik echter niet omdat het niet elke maand relevant is om een maandkaart te kopen. Echter dan kom ik vervolgens niet verder met aanvraag omdat ik geen vinkje zet.
Bij navragen bij NS blijkt dat dit niet om automatische afschrijving gaat van de maandkaart MAAR van de eventuele extra treinreizen buiten dit traject. DAT staat er echter niet en ook uw helpdeskmedewerker geeft aan dat meer mensen dit onduidelijk vinden. Mijn vraag is nu: waarom wordt dit dan niet duidelijker aangegeven, dan weet ik waarom ik iets aan moet vinken.

Als er duidelijk staat waarom ik iets aan moet vinken. Dus niet de tekst die er nu staat, maar wat uw helpdeskmedewerker mij mondeling vertelde.

Dit scheelt mij tijd (en frustratie), een telefoontje naar helpdesk 9292, die mij vervolgens doorverwijst naar helpdesk van NS, die het mij in 2 seconden uitlegt, dus ook tijd van die beide dames (en de telefoonkosten niet te vergeten voor mij)

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NS

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over NS nog niet in behandeling is genomen.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door NS in behandeling genomen

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat NS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NS

Heeft op 19 september 2016 om 14:33 geantwoord

Beste lezer,

NS Klantenservice

Heeft op 19 september 2016 om 19:58 geantwoord

Er is mij alleen nog maar aangegeven dat de klacht is geregistreerd en naar betreffende afdeling is doorgestuurd. Dat is naar mijn mening in behandeling nemen, maar nog niet opgelost.

Alle klachten die gemeld zijn door Ankie Jansen-Gommer