Klacht: Onduidelijke afschrijvingen

op 30 november 2016 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Beste NS,

Wegens onduidelijke afschrijvingen heb ik twee maal het bedrag €10,05 terug geboekt en ook de afschrijving voor het bedrag €92,05 geweigerd. Deze werden vermeld onder de naam NS IZ Groeps Reizigers met de omschrijving 21314082.

Ik ben me ervan op de hoogte dat ik nog een openstaande incasso bij jullie heb staan van €35,- ivm mijn OV-fiets abonnement. En ben bereid dit bedrag te betalen. De reden dat dit nog niet is gebeurd is omdat mij nooit is verteld dat dit automatisch van mijn rekening werd afgeschreven in termijnen.

Echter is mij niet duidelijk hoe het bedrag van €10,05 ineens naar €92,05 is gegaan en weiger ik dit dan ook te betalen.

Gewenste Oplossing:

Gewenste oplossing: Afschrijving van €92,05 vervalt. Ik ben bereid het bedrag van €35,- in zijn geheel aan NS over te maken en wil mijn OV-fiets abonnement stopzetten en daarbij de afschrijvingen van NS.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NS

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over NS nog niet in behandeling is genomen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door NS in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat NS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NS

Heeft op 16 januari 2017 om 10:04 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte mevrouw Halimi,

Hartelijk dank voor uw reactie welke wij op 30 november 2016 via Klacht.nl hebben ontvangen. Allereerst onze excuses voor deze late beantwoording. U ontvangt dit antwoord zowel via Klacht.nl als ook van de Klantenservice van NS. Wilt u reageren of vragen wij u om iets naar ons op te sturen? Dan kan dat door de e-mail welke u van NS zelf krijgt, te beantwoorden.

Het spijt mij te vernemen dat er verwarring is ontstaan over de openstaande facturen bij OV-fiets. Onze excuses hiervoor.

U zou graag zien dat wij de factuur met een bedrag van € 92,05 laten vervalen omdat u niet weet waar dit bedrag vandaan komt. Hier ga ik graag op in.

U bent een abonnement aangegaan bij OV-fiets. Alle ritten die u maakt worden geregistreerd en achteraf in rekening gebracht door middel van een automatisch incasso. De facturen voor de gebruikte diensten zijn terug te vinden in uw account op MijnNS. De factuur met een bedrag van € 92,05 is over de maand oktober.

Aan uw verzoek om de factuur te laten vervallen kan ik niet voldoen. Het spijt mij u niet anders te kunnen mededelen.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
NS Klantenservice.

Alle klachten die gemeld zijn door sevndevxls