Klacht: Onduidelijk logboek en overdracht info op vervolgafspraak met andere monteurs

op 22 januari 2014 over UPC in de categorie Alles-in-1

Sinds de levering van internet op ons nieuwe adres is er een matig wifi signaal. Daarnaast was er in eerste instantie geen televisie en ik wilde nog een kabel naar boven.
De eerste monteur kwam na een week. Hij heeft alles doorgemeten en het signaal met draad was in orde. Hij heeft toen wifi gecontroleerd en dat leek in orde. Omdat ons huis erg lang is vroeg ik een oplossing voor beter signaal in de woonkamer. De monteur adviseerde dat er daar een extra router geplaatst moest worden en zei dat die via de telefoonlijn het signaal kon verplaatsen van de meterkast naar de woonkamer (20m). Ik kon mijn aangeschafte accespoint (wifi bridge versterker (engenius) als router inzetten. Daarvoor zou een nieuwe monteur moeten komen.
Voor de kabel naar boven was geen tijd meer en diende ik een vervolgafspraak te maken.
Volgende dag afspraak gemaakt. Monteur is vandaag 22 jan gekomen.
-Hij heeft het sterke vermoeden dat de router van UPC niet goed is. Het signaal is op 1 meter van de router nog geen 1 mps.
-Hij scheen niet goed op de hoogte van dat ik een extra router wilde en dat kon ook helemaal niet via de telefoonlijn. Kennelijk had ik dan zelf een coax moeten verlengen. Dat is niet duidelijk aangegeven. Ik moest alleen UPC bellen!
Kortom, de monteurs hebben elkaar niet begrepen en ik ben de pineut.
Ik zou hier al 60 euro voor moeten betalen terwijl ik geen stap verder ben en weer een uur kwijt ben.
Ik zou graag willen dat een monteur mijn probleem oplost en een oplossing voorlegt met een kostenplaatje. Nu is er gewoon een probleem voorgelegd, geen oplossing geboden en nog een monteur gekomen en weer geen oplossing gevonden.

Ik zou graag willen dat een monteur mijn probleem oplost en een oplossing voorlegt met een kostenplaatje. Prima als ik iets moet inkopen, maar vertel me dan exact wat ik moet doen en instrueer exact wat de volgende monteur moet doen.
Ik heb bovendien bijna een maand amper normaal internet en een week geen tv gehad. Ik zou nu een monteur moeten betalen die niets heeft bereikt.
Ik moet nog een maand per abuis gefactureerde kosten terug krijgen. Ik verwacht dat UPC hier ook geen kosten voor rekent want de defecte router is hun probleem.

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over UPC

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over UPC nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door c.koole