Klacht: Ondeugdelijke wieltjes onder eetkamerstoelen

op 24 mei 2016 over Rofra Home in de categorie Horeca

Wij hebben 6 verrijdbare eetkamerstoelen bij Rofra gekocht. Deze werden 10-6-2015 afgeleverd. Inmiddels zijn bij 4 stoelen de wieltjes kapot. Wij hebben dit gemeld bij de service afdeling van Rofra, begeleid met foto’s. Het antwoord van Rofra was dat de schade was ontstaan door invloeden van buitenaf. Vervolgens boden ze nieuwe wieltjes aan voor € 10,- per stuk. Wij vinden dit schandalig, temeer daar ons gezin uit 2 personen bestaat, de stoelen op plavuizen staan, dus niet op moeilijk verrijdbare vloerbedekking, wij geen overgewicht hebben, geen huisdieren en geen kinderen. Welke invloeden van buitenaf bedoelt Rofra? Op de klachtensite staan diverse vergelijkbare gevallen. Allemaal stoelen met kapotte wieltjes. Doen we zeker allemaal zelf? Ons inziens is de oorzaak het gewicht van de stoel die op te zwakke wieltjes rust. Wij zijn al jaren goede klant van Rofra en deze klantonvriendelijke reactie is dermate teleurstellend dat wij in het vervolg elders kopen.

Wij waren tevreden geweest als er op z'n minst een monteur van Rofra was komen kijken die zichzelf had kunnen overtuigen dat er bij ons geen sprake is van externe factoren. En vervolgens de wieltjes had vervangen voor sterkere exemplaren. Kosteloos uiteraard want de stoelen vallen ruimschoots binnen de garantietermijn!

Alle klachten die gemeld zijn door Mario Janssen