Klacht: Onderzoekskosten

op 04 november 2016 over Dynafix in de categorie Reparatie- en onderhoud diensten

Mijn toestel (Honor 7) had een barst, deze was spontaan ontstaan en ook kreeg ik geen updates. Ik heb mijn toestel op laten halen door DrMobiel/Dynafix (rembours kosten voor mij). Hun antwoord was val schade en ik had 3 keuzes; Of niks betalen en toestel daar laten, of laten repareren (180,-), of laten opsturen en onderzoekskosten betalen 40,-).. Dat ik geen updates krijg werd niet beantwoord en toen ik vroeg of ze het toestel door Huawei hebben laten onderzoeken werd dit ook niet beantwoord.. Ik had constateert dat het scherm niet precies in het midden was gepositioneerd (fabrieksfout?) en wilde dit laten onderzoeken maar dit is dus niet gebeurd.. Ik werd onvriendelijk behandeld en heb uiteindelijk dus 50,- betaald voor een constatering van een barst! Een leentoestel was ook al geen optie.. Ik ben nu dus 50,- lichter zonder resultaat.. Klachten naar Honor/Huawei losten ook niks op.. Geen Honor/Huawei meer voor mij, en ook geen ander merk dat zaken doet met DrMobile/Dynafix!

GEWENSTE OPLOSSING Of 50,- retour of gratis reparatie..

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Dynafix

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Dynafix over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Dynafix in behandeling genomen

Bericht van Dynafix

8 maanden geleden - Geachte klant, Hartelijk dank voor uw bericht. Kunt u mij het IRMA-nummer doorgeven? In afwachting van uw reactie. Met vriendelijke groet, Wecare team Dynafix

Reactie van de melder van de klacht Marki

8 maanden geleden - iRMADRPI14076134

Bericht van Dynafix

8 maanden geleden - Geachte klant, We begrijpen dat een onverwachte prijsopgave niet leuk is echter hebben wij het toestel binnengekregen met fysieke schade. Deze schade valt helaas buiten de garantie waardoor u inderdaad een prijsopgave ontvangt. De schade aan uw display en de klacht hangen samen waardoor we het toestel niet binnen garantie kunnen herstellen. Betreffende de klacht omtrent het niet ontvangen van updates, deze was vermeld bij de reparatie en hier zou bij een akkoord op de prijsopgave ook naar gekeken worden. Mocht u zoals in de reparatie vermeld van mening zijn dat deze barst spontaan ontstaan is willen wij u aanraden dit op te nemen met de fabrikant daar zij de garantieverlener zijn en de voorwaarden bepalen. Mochten zij bepalen dat hier een uitzondering gemaakt dient te worden zullen zij dat aan ons doorgeven en zullen wij uiteraard de instructies die zijn ons geven volgen. Hopende u zo voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u toch nog vragen hebben vernemen wij deze graag van u. Met vriendelijke groet, Dynafix WeCare Team.

Reactie van de melder van de klacht Marki

7 maanden geleden - Ik geeft de hoop op, ik wil er geen energie meer aan verspillen.. Zoals al 100X aangegeven wil ik onderzocht hebben of de barst is ontstaan door valschade of door een fabricagefout. Dat ik jullie 50,- heb moeten betalen voor een barst constatering is belachelijk, dat kon ik zelf ook wel zien. Ik vroeg naar deskundig advies m.b.t. fabricagefouten en daar had ik wel 50,- voor over maar dat is niet door jullie gedaan, ook is er geen contact gezocht met Huawei en/of Honor m.b.t. dit issue. Ook heb ik nog steeds geen updates mogen ontvangen! Ik heb contact gehad met VMALL, Honor ambassadeurs, DrMobile/Dynafix en met Huawei maar niemand heeft mij kunnen helpen en/of tegemoet kunnen komen. Heel jammer en een gemiste kans van Honor! Ik was (en ben) heel erg tevreden met het toestel zelf, hij is snel, mooi en werkt goed! Ik zou het toestel ook zeker aanbevelen als dit niet allemaal gebeurd zou zijn. Voor mij nooit weer een Honor (of Huawei) en zal dit merk ook zeker niet aanbevelen aan klanten (ik werk bij een grote provider op de mobile tak). Ik blijf het toestel zolang gebruiken met de barst, dat gaat gelukkig probleemloos maar optisch ziet het er niet mooi uit..

Bericht van Dynafix

7 maanden geleden - Geachte klant, Een barst wordt nooit gezien als fabricagefout, hierop is dan ook geen onderzoek mogelijk. Hopende u zo voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u toch nog vragen hebben vernemen wij deze graag van u. Met vriendelijke groet, Dynafix WeCare Team.

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Dynafix een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Dynafix

Heeft op 22 december 2016 om 09:19 geantwoord

Geachte klant,

Wij hebben na ons bericht spijtig genoeg niets meer van u mogen vernemen, wij gaan er dan ook van uit dat de klacht afgehandeld is.

Dynafix WeCare Team.

Heeft op 22 december 2016 om 09:46 geantwoord

Het is NIET opgelost maar heb mijn verlies genomen, ik heb geen zin om meer energie hier in te steken. Ik doe nooit meer zaken met Huawei/Honor/DrMobile/Dynafix..

Alle klachten die gemeld zijn door Marki