Klacht: Onderzoekskosten

op 05 maart 2020 over Dynafix in de categorie Reparatie- en onderhoud diensten

Gebeld en uitgelegd dat mijn iPhone 7 Plus kortsluiting had gehad door dampschade. (Ik had hem elders al laten nakijken.) Nadat aan de telefoon werd gezegd dat ik het toestel gewoon kon insturen omdat het toestel pas 7 maanden oud was en iPhone een fabrieksgarantie heeft van 2 jaar heb ik dat gedaan. In een eerste mail kreeg ik te horen dat er een onderdeel besteld was en ik even moest wachten. Prima. In de tweede mail dat het om dampschade ging en ze er helaas niets aan konden omdat dit niet binnen de fabrieksgarantie valt en dat als ik het defecte toestel terug wilde ik onderzoekskosten van ruim €50 moest betalen.
Hierover gemaild en gebeld en duidelijk te kennen gegeven geen onderzoekskosten te willen betalen. Ik was verkeerd geïnformeerd. Enige tijd later kreeg ik een mail dat het toestel verzendklaar was gemaakt. Ik had in de factuur gelezen dat Dynafix er ook voor kon kiezen om een onherstelbaar toestel kosteloos terug te sturen, dus ik dacht dat al mijn mails en telefoontjes hadden geholpen. Een afspraak gemaakt voor gisteren. Het toestel zou tussen 13 en 18 uur bezorgd worden. Ik was mooi op tijd, om 12:50 thuis. Toen bleek mijn partner het toestel al te hebben. De koerier had hem €50,82 laten betalen want hij kon niet later terugkomen met het pakket. Het zou anders teruggestuurd worden naar het centrale depot. Verder niet verteld dat het om een defect toestel ging. Net gebeld met Dynafix. Aangegeven dat ik heel duidelijk was geweest over dat ik geen onderzoekskosten zou betalen en dat ze ruim 20 minuten voordat we een afspraak hadden mijn partner hebben laten betalen. Het verweer was: Uw partner is meerderjarig. Ik ben laaiend.

Ik wil €50,82 teruggestort krijgen en het defecte toestel mogen ze houden.

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Dynafix over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Dynafix in behandeling genomen

Bericht van Dynafix

8 maanden geleden - Geachte klant,Uw klacht hebben wij in goede orde ontvangen.Om uw klacht verder in behandeling te kunnen nemen ontvangen wij graag het iRMA-nummer of het IMEI-nummer van de betreffende reparatie dan wel het toestel waar dit om gaat. Dan kijken wij graag mee met uw case.In afwachting van uw reactie.Met vriendelijke groet,Team WeCare Dynafix

Reactie van de melder van de klacht U. de Goey

8 maanden geleden - iRMAGSMW16406825 imei355353089070431

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Dynafix een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Dynafix

Heeft op 30 maart 2020 om 09:28 geantwoord

Geachte klant,

Bedankt voor het toesturen van de aanvullende gegevens.

Naar aanleiding van uw schrijven hebben wij onderzoek gedaan. Uit onze gegevens blijkt dat de onderzoekskosten, die in rekening zijn gebracht, terecht zijn. Het is daarom niet mogelijk deze kosten terug te storten, Het spijt ons u niet anders te kunnen berichten.

Ervan uitgaande u voldoende geïnformeerd te hebben.

Team WeCare Dynafix

Alle klachten die gemeld zijn door U. de Goey