Klacht: onderhoud en reparatie peugeot 206+ 08-KLB

op 30 september 2017 over Peugeot in de categorie Automerken

Mijne Heren,
Op maandag 24 augustus heb ik mijn Peugeot 08-KLB-7naar garage Broekhuis Lelystad gebracht voor een grote beurt en een APK keuring.
In de loop van de dag werd ik gebeld dat het mistlicht voor vervangen moest worden. Dat kon niet dezelfde dag gebeuren want de steun en het kapje moesten besteld worden. Er zijn op die dag wel kleine reparaties uitgevoerd zoals filter vervangen, maar kon niet APK gekeurd worden.
Ik heb de auto mee naar huis genomen en de rest van de week nauwelijks in de auto gereden. Dinsdag 5 maart is de auto naar de garage gebracht.
In de loop van de ochtend werd ik gebeld dat de auto behoorlijk olie lekte. Om te kijken waar dit vandaag kwam moest in ieder geval de versnellingsbak eruit. Ik was erg verbaasd want en week eerder had de auto zijn grote beurt gehad. De meneer van de garage vertelde:” Ziet u het maar als een lekke band, dan weet u ook niet waar u doorheen bent gereden. “ Vreemde opmerking want ik had die week niet gereden.
Nadat er toestemming was gegeven voor de reparatie en de repartie was gedaan, bleek dat het steuntje van het mistlicht niet op voorraad was. Ik kon de auto nog niet meenemen terwijl de auto eigenlijk voor deze reparatie kwam. Het bestellen zou zeker nog een week duren.
Eind van deze week had ik de auto nodig en heb ik een huurauto opgehaald. Echter deze auto moest maandag 11 september weer terug. Ik heb de meneer verteld dat ik de auto zou terugbrengen als mijn auto gerepareerd zou zijn. Maandag ben ik niet gebeld en heb de auto niet teruggebracht.
Dinsdagochtend 12 september werd ik gebeld dat het licht gerepareerd was maar niet met de originele beugel maar op een andere manier. Bij thuiskomst bleek dat het kapje niet aansluit op de auto waardoor vocht kan doordringen tot het lampje. Het kapje was niet gespoten in de originele kleuren.
Meestal komt na een bezoek aan de garage een enquêteformulier echter deze heb ik niet ontvangen.
Zaterdag 30 september had ik een familiefeest in de buurt van Groningen. Op de terugweg, vlakbij Groningen, viel mijn uitlaat onder de auto vandaan. Hoe is het mogelijk dat de auto 3 weken daarvoor een grote beurt had gehad, APK is goedgekeurd dat nu de uitlaat eronderuit valt? Was dit niet opgemerkt in de garage bij de grote beurt?

Kosteloze reparatie van:
- mistlicht voor bevestigen met de originele beugel.
- kapje in de juiste kleur spuiten
- uitlaat repareren.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Peugeot

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Peugeot nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Trudy de Lange