Klacht: onderhoud

op 10 december 2017 over Energiewacht in de categorie Reparatie- en onderhoud diensten

We hebben een oud contract met 25€ abonnementskosten incl voorrijkosten, waarbij onderhoud jaarlijks plaatsvindt en we werkloon en materialen zelf betalen. Dat werkloon kwam over de laatste 4 jaar gemiddeld op 80€ pj excl 21% BTW.
Nu wordt het oude contract omgezet naar 4 contracten (want per apparaat ipv per adres) waarbij materiaalkosten excl. en werkloon alleen bij storing wordt berekend. Voor jaarlijks onderhoud komt dit op 316€ excl 21% BTW.
Het verschil tussen de contracten van 2017 en 2018 ligt dus in het werkloon voor onderhoud, waarvoor 80€ pj tot nu toe volstond voor 4 apparaten, en dat is INCL werkloon voor storingen!
Dus 80€+25€ (excl BTW) = 105€ per jaar (incl. werkloon storingen) voor werkloon/voorrijkosten nu, en straks voor hetzelfde 316€ (excl werkloon storingen).
Overigens is die 316€ nog niet geindexeerd voor 2018…

We hebben 4 apparaten in 1 huis, 2 cv hetelucht en 2 geisers. Ik zie als oplossingen:
* contract per adres voor aantal apparaten (dubbeling voorrijdkosten), excl werkloon.
* contract per adres gebaseerd op REALISTISCHE inschatting van werkloon.
(Voor 316€ zou ik de monteur klusjes laten doen tot de uren werkloon gecompenseerd zijn...)

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Energiewacht over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Energiewacht in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Energiewacht een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Energiewacht

Heeft op 13 december 2017 om 11:00 geantwoord

Heeft op 13 december 2017 om 11:59 geantwoord

Dit is geen oplossing. het is een herhaling van wat al verteld is: standaardcontracten per apparaat, geen enkel compromis.

Alle klachten die gemeld zijn door Hanneke Kamminga