Klacht: ondanks vijf jaar garantie,toch een rekening .

Black Panther op 11 oktober 2017 over Panasonic in de categorie Electronica Merken

Ik heb een Panasonic LCD tv van drie jaar oud,gekocht voor €1100,- met vijf jaar garantie(actie)
Een paar weken terug werd het beeld zwart ,geluid deed het nog,dus aangemeld bij CE repair(de reparateur van Panasonic ) en afspraak gemaakt dat de tv gehaald zou worden.
Een dag voor het ophalen,de tv geprobeerd en hij deed het weer prima,de volgende ochtend ook dus meldde dit aan de chauffeur/monteur die onze tv kwam halen.
Deze adviseerde mij om de tv toch mee te geven om hem te testen en stom genoeg ging ik akkoord.
Vanaf dat moment lukt het ruim tien dagen niet om contact met CE repair te krijgen en heb uiteindelijk de klantenservice van Panasonic gebeld,die kon mij melden dat de tv zou zijn doorgestuurd naar Dordrecht,hij was eerst naar Enkhuizen gebracht.
Ik was not amused omdat er al tien dagen om waren en er nog niets was gedaan,de medewerker zei een bruikleen tv te gaan regelen voor ons,deze werd vier dagen later (dus twee weken na ophaaldag eigen tv) gebracht.
De chauffeur /monteur die hem bracht zei dat onze eigen tv twee dagen had aangestaan in Enkhuizen en het prima deed,dus werd hij naar Dordrecht verhuisd voor verder onderzoek,maar zei hij,de tv had daar allang moeten zijn want hij zou na die twee dagen meteen doorgebracht worden,is dus vreemd dat hij er pas na twee weken was.
Ma drie weken krijg ik mail van CE repair:
de monteur had de tv aangezet en deze deed het niet,toen opengemaakt en trof volgens hun zeggen waterschade aan, dit valt niet onder de garantie dus ik moet €90,- aan CE repair betalen.
Ik mailde terug dat mijn tv het prima deed de twee dagen voor ophalen en dat hij ook in Enkhuizen het nog prima deed volgens hun eigen monteur en dat ik een werkende tv heb meegegeven en deze dus ook werkend terug wil hebben.
Waar ik in al die weken geen contact kon krijgen met CE repair(op mail werd niet gereageerd en telefoon niet opgenomen) kreeg ik nu bijna direct een mail terug,een kopie van de mail daarvoor en eronder dat als ik het niet eens ben met hun bevindingen ik maar contact moet opnemen met panasonic .
Dat heb ik gedaan,Ik heb het hele verhaal beschreven en gemeld dat waterschade bij mij onmogelijk is,daarbij komt dat de tv drie weken is weggeweest en ik niet weet hoe hij is opgeslagen en of er daar misschien iets mee is gebeurd,Panasonic verschuilt zich achter CE repair en schrijft letterlijk: op mijn opmerking dat waterschade onmogelijk is,is het antwoord:hoeft geen water te zijn.Wat dan wel? vraag ik mij af.als ik het niet met hun eens ben moet ik maar contact opnemen met de winkel waar ik hem heb gekocht,want met de winkel heb ik de koopovereenkomst gesloten.
Dit afschuiven klopt volgens mij niet want panasonic is als fabrikant verantwoordelijk voor zijn producten lijkt mij.

Ik wil mijn tv werkend terug en ik wens geen rekening aan CE repair te hoeven betalen aangezien er vijf jaar garantie op deze tv is afgesloten via een actie van Panasonic zelf.

4 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Panasonic

Bericht van

4 jaren geleden - Geachte heer, mevrouw, Kunt u ons s.v.p. via het contactformulier op onze website (http://www.cerepair.nl/over-ons/contact) uw reparatieordernummer doen toekomen? Wij kunnen 'uw case' dan beter beoordelen en verder behandelen. Vooraf en voor de goede orde: CE Repair is puur en alleen de uitvoerende partij van reparaties (mits dit technisch mogelijk is en economisch gezien zinnig is). Wij gaan zijn niet de leverancier of de producent en gaan derhalve ook niet over de garantievoorwaarden. Met vriendelijke groet, CE Services

Reactie van de melder van de klacht

4 jaren geleden - Geachte CE repair, De klacht is ook richting Panasonic omdat die de producent/fabrikant van de tv is. U,CE repair,stuurt mij een rekening van €90,- voor onderzoek en vervoerkosten, omdat Panasonic vindt dat het probleem,de zogenaamde "waterschade " niet onder de garantie valt. (deze bevinding is door uw bedrijf,CERepair,gedaan) Ik ben van mening dat er bij mij thuis geen waterschade kan zijn ontstaan en heb daarover dus een geschil met Panasonic,die zegt achter uw bevinding te staan en mij op hun beurt,doorverwijst naar ofwel de winkel waar de tv is gekocht,of u,die mij de rekening stuurt omdat Panasonic deze niet onder garantie betaald. Ze schuiven de verantwoording dus van zich af,daar ben ik zeer ontstemd over. Nogmaals,ik wil mijn tv werkend terug zonder een rekening te moeten betalen omdat ik vind dat de garantie daarvoor is. Had ik al deze ellende vantevoren geweten,had ik de tv nooit meegegeven voor onderzoek.( hij deed het inmiddels weer prima)

4 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Panasonic nog niet in behandeling is genomen.

Reactie van de melder van de klacht

4 jaren geleden - Ik heb van Panasonic niets meer gehoord. Aangezien ik nog steeds de bruikleen tv heb staan van CE repair en ik mijn eigen tv terug wil,heb ik CE repair een mail gestuurd met de vraag contact met mij op te nemen om een retour/omruil afspraak voor de tv's te plannen,dit is hun antwoord: Geachte heer/mevrouw, Kunt u bevestigen dat u op de hoogte bent van de kosten welke voldaan moeten worden, a €90,-. Zodra wij uw akkoord hebben ontvangen nemen wij direct contact met u op voor het plannen van een afspraak. Het begint nu op een ontvoeringsdrama te lijken, CE repair,uw chauffeur had kunnen/moeten melden dat er kosten aan verbonden kunnen zijn als jullie de tv"nakijken" En omdat de tv het ,en hier en in Enkhuizen prima deed,snap ik niet waarom hij eerst twee weken wordt opgeslagen en dan pas naar Dordrecht wordt gestuurd waar hij het ineens niet schijnt te doen. Wat is er in die twee weken gebeurt?

Reactie van de melder van de klacht

4 jaren geleden - bericht van Panasonic via messenger : Dag Edwin, we hebben het even nagevraagd en we hebben begrepen dat dit het geval is: De TV viel ineens uit waardoor CE Repair de TV is komen controleren. Aangezien de TV toen weer normaal functioneerde is de TV door CE Repair meegenomen naar Enkhuizen om nader te onderzoeken. Doordat de TV daar ook normaal functioneerde is besloten om de TV in Dordrecht (hoofd werkplaats CE Repair) te controleren. Hier hebben ze meer ruimte en gereedschap om de TV te controleren. Daar is geconstateerd dat er vochtschade is aan de binnenkant van de TV die de 'flat cables' en de 'buffers' heeft beschadigd. Dit is onderdeel van het panel van de TV waardoor er niets anders op zit dat het panel helemaal te vervangen.Als het goed is heb je hier foto's van ontvangen. Door deze schade functioneert de TV soms wel en soms niet. Oxidatie is een proces dat langzaam de werking van de TV verslechterd waardoor het kan zijn dat de TV uiteindelijk helemaal niet meer werkt. Aangezien dit niet onder de garantie valt, worden er inderdaad onderzoekskosten gerekend, zoals vermeld in de servicevoorwaarden van CE Repair. Helaas kunnen wij hier verder niets in betekenen maar we hopen je op deze manier voldoende geinformeerd te hebben. Met vriendelijke groet, Panasonic Nederland Dus zoals Panasonic beweert verslechterd de tv langzaam maar zeker,hij is precies 1x op zwart beeldscherm gegaan heeft het verder altijd,daarvoor en na prima gedaan,dus hun uitleg strookt niet met mijn tv. Ik wil mijn tv terug,hoewel ik verwacht dat deze inmiddels is geprepareerd om te voldoen aan de beschrijving die zij geven. Wat een geweldige manier om onder je garantievoorwaarden uit te komen,gewoon een "schade constateren" die niet onder de garantie valt.

Alle klachten die gemeld zijn door