Klacht: onbetrouwbaar ov

op 28 november 2016 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Ik reis dagelijks voor mijn werk van dordrecht naar bergen op zoom. De laatste tijd gaat hier wel erg veel mis. Ik begrijp goed dat er storingen of vertragingen zich voordoen en niet altijd te voorkomen zijn. Vandaag ging het weer eens mis. De sprinter van 05.39 uur naar Roosendaal was zowaar een keer op tijd in dordrecht. Echter bleef hij 4 minuten stilstaan omdat er weer een goedertrein voor moest gaan. Dit gebeurt bijna dagelijks. Prorail maakt hier blijkbaar de keuze om de dienstregeling van de NS te verstoren wat mij regelmatig oplevert dat ik de aansluitende trein in Roosendaal naar bergen op zoom mis. Als dit gebeurd kan ik natuurlijk koffie gaan halen maar dan moet ik uitchecken en als ik dan weer incheck is het na half zeven en dan betaal ik dus het volle pond voor het stuk naar bergen op zoom. Dat is een duur bakkie dus.
Mijn trein had dus al vertraging. Onderweg kwam het bericht dat er een probleem was met een bovenleiding en de trein niet verder zou rijden dan Oudenbosch. Daar aangekomen was er dus nog niets geregeld. Er reden geen bussen en taxi’s waren er ook niet. Toen kwam het bericht dat de volgende trein wel door zou rijden naar Roosendaal. Ik heb even getwijfeld wat te kunnen doen maar heb uiteindelijk besloten om terug naar huis te gaan omdat er door de NS wel meer geroepen wordt wat uiteindelijk niet waar blijkt te zijn. Vervolgens werd er omgeroepen dat de gestrande trein vanaf perron 3 terug zou rijden terwijl we echt op perron 1 stonden. Dit gaf voor de andere reizigers ook weer verwarring.
Op de terugreis ontkwamen we er natuurlijk niet aan dat we weer vertraging opliepen en toen in eenmaal weer terug in dordrecht was bleken de treinen niet naar Roosendaal te rijden vanwege een seinstoring. De afgelopen tijd zijn er seinstoringen, de moerdijkbrug geeft veel problemen, storingen met de bovenleidingen als ik de info van de NS moet geloven. Dit zijn echt geen incidenten meer. Er lijkt iets structureel mis te zijn. De informatie is er vaak niet of zeer gebrekkig en ik vraag me echt af of de info wel juist is.
Als er in een bepaalde tijd zoveel mis gaat op dit traject zou je toch denken dat hier aandacht voor is en er voor gezorgd wordt dat de storingen verminderd zouden worden. Ik merk hier echter niets van. Het lijkt juist steeds erger te worden.

Ik kan tevreden zijn als ik gewoon op tijd de trein kan nemen en gewoon op tijd op mijn bestemming aankom. Dit geldt natuurlijk ook voor de terugweg. Ik verlang een juiste informatie en een inzet om de storingen sneller en beter aan te pakken. Als het dan mis gaat zou er ook sneller een alternatief moeten zijn om de reis te vervolgen. Aan geld terugvragen heb ik niets.

6 dagen geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over NS nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door M. Benjert