Klacht: Onbetrouwbaar en nu al twee dagen achter vertraging waardoor te laat op school

op 13 september 2018 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Ik studeer in Leeuwarden en woon in Muntendam (plaats bij Veendam in Groningen). Elke dag moet ik om 08:30 op school zijn en als ik aan het eind van het jaar een te hoog quotum heb aan verzuim doordat ik te laat ben dan bestaat de kans dat ik het jaar opnieuw moet doen. Voor de tweede dag achter elkaar heeft mijn trein vertraging en de eerste dag had ik het geluk dat er een les uitviel waardoor ik toch nog op tijd was maar vandaag had de trein tussen Groningen en Leeuwarden plots een defect waardoor ik dus echt te laat op school was. Ik baal hier verschrikkelijk van aangezien ik mijn best doe om op tijd te zijn ( ik vertrek om halfzeven van huis) en Arriva verpest dit iedere keer.Verder zit de trein telkens overvol en staan mensen tegen elkaar aangeperst en dat is op dit traject echt niet te doen.

Ik ben tevreden als ik gewoon op tijd op school ben en de dienstregeling uitgevoerd wordt zoals afgesproken (reisschema's) en als dit hele vervoer mij geen stress oplevert en als ik op een normale manier mijn lesdag kan beginnen

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 13 september 2018 om 10:58 geantwoord

Beste Victor Mourik,

Wat balen dat je trein zo vol zit en dat je vertraging had.

Dank je wel voor het doorgeven. We melden dit intern zodat het niet vaker gaat gebeuren.

Arriva streeft er naar om binnen de afspraken met haar opdrachtgevers een optimale dienstverlening te realiseren. Helaas zijn er wel eens omstandigheden waardoor deze dienstverlening niet voldoet aan de wensen van onze passagiers. Wij stellen het dan ook zeer op prijs dat je de moeite heeft genomen om ons hiervan op de hoogte te stellen.

In jouw reactie geef je aan dat je trein regelmatig te vol is. Wij hebben jouw reactie doorgestuurd naar de betreffende afdeling met het verzoek hier aandacht aan te besteden. Onze medewerkers melden bij de verkeersleiding het aantal reizigers bij onvoldoende capaciteit en als er reizigers blijven staan of de trein overvol is. Deze rapportages worden dagelijks gelezen door de rayonleiding. Zodra er een vast patroon wordt vastgesteld in de bezetting van een trein en er onvoldoende capaciteit is, wordt er indien mogelijk extra materiaal ingezet. Wij bieden je onze excuses aan voor het ongemak dat je hierdoor heeft ondervonden.

^Wouter
Medewerker Klantenservice Arriva

Heeft op 13 september 2018 om 14:36 geantwoord

Ik heb niks aan excuses als ik straks dit schooljaar over moet doen als gevolg van mismanagement en falen van Arriva. Ik wil dat Arriva z'n reizigers gewoon op tijd op het adres van bestemming aflevert en eventuele werkzaamheden aan spoor etc. laat plaatsvinden buiten de spitsmomenten en ervoor zorgt dat het met deugdelijk materieel z'n afspraken nakomt. Verder wil ik erg graag informatie over de rede van de stagnatie deze morgen omstreeks 8:15 op het traject Groningen-Leeuwarden (trein stond meer dan 10 minuten stil!!!). Ik vind het niet kunnen dat ik twee dagen achter elkaar niet op de trein kon vertrouwen.

Bericht van Arriva

3 maanden geleden - Beste Victor Mourik, Ik begrijp heel goed dat je baalt. Vanochtend was er een defect aan de trein die de machinist gelukkig zelf heeft kunnen verhelpen om uitval te voorkomen. Net als een auto of een fiets kan er soms ook iets met de trein gebeuren waardoor hij niet verder kan rijden. Werkzaamheden aan het spoor worden verricht door ProRail en niet door ons. Deze worden zoveel mogelijk in de weekenden, avonduren en vakanties gepland. Het komt zelden voor dat er werkzaamheden plaatsvinden tijdens de spits. Als de omvang van werkzaamheden zo groot zijn dat het niet in een paar uren of een dag gedaan kan worden dan vinden er een aantal dagen werkzaamheden plaats. Dan wordt er een dienstregeling gemaakt en treinvervangende bussen ingezet. Tijdens de spits zetten wij al ons beschikbare materieel in. Op alle trajecten is het momenteel ontzettend druk. Mijn collega heeft je klacht intern doorgegeven aan de desbetreffende afdeling zodat er naar de planning van materieel gekeken kan worden. Hopelijk ervaar je snel verbetering. Mocht je nu of in de toekomst nog vragen hebben over deze melding of een ander voorval, dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina onder @Arriva_NL of via onze Facebookaccount www.facebook.comArrivaNederland. Met vriendelijke groet, Lina Arriva Klantenservice Medewerker

Alle klachten die gemeld zijn door Victor Mourik