Klacht: Onbeschofte en kinderachtige buschauffeur Leeuwarden

op 04 mei 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Vanmiddag ging ik met lijn 612 (stadsbus tussen station en Stenden/NHL) naar het station. Rond kwart over 2 moest de buschauffeur opeens remmen omdat een lesauto voor ons niet goed doorreed bij een rotonde vanwege de voetgangers en fietsers. Blijkbaar raakte de buschauffeur ongeduldig want hij begon enorm te toeteren en te schelden. Zo erg zelfs dat de instructrice uitstapte en iets zei (dat ik niet verstond, maar waarschijnlijk dat de buschauffeur normaal moest doen). Binnen een paar seconden zat ze weer in de auto en de leerling begon weer te rijden. Ondertussen bleef de buschauffeur onbeschofte dingen zeggen die ik hier niet zal melden wegens het verzoek dat op deze website gegeven wordt om geen schuttingtaal etc te gebruiken. Hij bleef ook door gaan met toeteren wat ik enorm kinderachtig vond. De leerling nam de eerste afslag en wij reden door. Ondertussen bleef de chauffeur door toeteren en begon zelfs te lachen. Ik was niet de enige in deze bus. In het gebied van horen waren zeker nog minstens 10 andere mensen die dit mee hebben kunnen krijgen. De chauffeur zelf was een man van in de 50, peper en zout kleurig haar, had een zonnebril op, was een beetje gekleurd (maar niet per se buitenlands), volslank en had tatoeages op zijn handen. Deze man heeft serieuze woede problemen of is gewoon zwaar onbeschoft en hoort op deze manier geen chauffeur te zijn! Iedereen heeft wel eens een rotdag, maar hij zat de leerling en de instructrice gewoon te pesten. De naam van de rijschool is overigens Ton van Spanje dus voor verdere informatie kan die ook nog aangesproken worden. Ik weet nog hoe de instructrice eruit zag maar wegens privacy ga ik dat hier niet noemen omdat ik hun reputatie niet wil beschadigen.

Gewenste Oplossing:

Deze man moet aangesproken worden op zijn verkeerde gedrag. Ontslag is niet noodzakelijk, zo lang hij zijn gedrag maar verbetert. De leerling is een beginnend bestuurder en is extra gevoelig voor dit soort gedrag!

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Arriva

6 maanden geleden - Beste bananenengehaktballen, Wat jammer om te lezen wat er is voorgevallen tussen de buschauffeur en een lesauto. Ik zou je signaal graag doorsturen naar de regio, zodat we het met de chauffeur kunnen bespreken. Hiervoor moet ik wel kunnen achterhalen om welke rit (en daarmee welke chauffeur) het precies ging. Dit lukt alleen als je een busnummer, kenteken van de bus of een vertrektijd volgens dienstregeling vanaf je instaphalte kunt doorgeven. Ik hoor heel graag van je! Met vriendelijke groet, ^NT Webcareteam Arriva

Reactie van de melder van de klacht bananenengehaktballen

6 maanden geleden - Vertrek tijd hoort om 14:07 te zijn bij NHL hogeschool, maar meestal rijden deze stadsbussen niet echt op de tijden die op 9292 etc. geloof ik staan en rijden ze meer wanneer hij vol is. Ik heb ook via de telefoon deze klacht ingediend en de mevrouw waarmee ik sprak zei dat ze met de informatie die ik hierboven ook heb vermeld al konden achterhalen wie de buschauffeur was door middel van de camera's in de bus en de tijdsperiode die ik heb opgegeven.

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Arriva een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Arriva

Heeft op 08 mei 2017 om 12:25 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste bananenengehaktballen,

Dank voor de aanvulling! Goed om te horen dat ze de rit telefonisch hebben kunnen achterhalen. Je bericht is doorgestuurd naar de regio en zal daar met de chauffeur besproken worden.

Mocht er onverhoopt in de toekomst weer eens iets zijn dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina, Facebookaccount of ons online contactformulier: https://bit.ly/2aSlk6X

Met vriendelijke groet,
^NT
Webcareteam arriva

Alle klachten die gemeld zijn door bananenengehaktballen