Klacht: onbeschofte conducteur

op 09 september 2016 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Vorige week woensdag op 31 augustus reisde ik om 19.53 met de IC van Utrecht naar Veenendaal de Klomp. In de Klomp aangekomen moesten er veel reizigers uitstappen. De conducteur floot terwijl er nog mensen in de coupe waren die uit wilden stappen waaronder ik. Ik kwam dus tussen de deur te zitten met uiteindelijk een voet waar mijn slipper afviel. Medereizigers hielpen me eruit. Ook loop ik door een operatie nog op krukken. De conducteur kwam erbij en die ging direct defensief zijn, ik had het niet gezien bla bla en hield zich vervolgens bezig met zijn telefoon. Hij verontschuldigde zich niet eens want hij had het niet gezien. Als je nog mensen uit de trein ziet stappen dan wacht je toch met fluiten? Dit was een hele gevaarlijke situatie die door medereizigers is opgelost door mij naar binnen te trekken. De ongemanierdheid van deze conducteur vind ik ontoelaatbaar. De NS is een dienstverlenend bedrijf waarin dergelijke dingen niet kunnen gebeuren. Ik reis regelmatig met de trein en ontmoet ook aardige conducteurs maar dit was echt een stuk sjagrijn. Geen verontschuldiging kon eraf. Stel dat ik met een van mijn kleinkinderen had gereisd, dat had een ramp betekend. Mijn medereiziger een vluchteling stond wel op het perron en zag mij wegrijden. Die kon dat ook niet handelen.

Ik verwacht een verontschuldiging en 2 gratis reizen kaartjes, dat moet eraf kunnen.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door NS in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat NS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NS

Heeft op 04 oktober 2016 om 07:09 geantwoord

Beste lezer,

NS Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door pieschinees