Klacht: onbeschofte chauffeur

op 14 juni 2018 over Qbuzz in de categorie Openbaar Vervoer

afgelopen dinsdagavond heb ik de bus van 21.02 uur (nr 3666) van Groningen naar Emmen genomen, geen goedenavond van de chauffeur, was niet in zijn hum duidelijk. Direct toen de bus ging rijden had hij een meningsverschil met een passagier die voor mij zat op de eerste stoel Dhr.had schijnbaar een kaartje met een verkeerde datum, hij gaf aan die ochtend het kaartje te hebben gekocht in Zweeloo, na veel heen en weer gedoe stempelde de chauffeur het kaartje af met een nieuwe stempel van die dag, maar wilde vervolgens contact zoeken met de chauffeur die die ochtend de meneer meegenomen had en wilde dit al luid schreewend onder het rijden duidelijk maken aan de man die de chauffeur niet begreep omdat hij niet 100% Nederlands sprak, maar best redelijk hoor. ( was een donkere meneer). De chauffeuur bleef al rijdend maar doorschreewen en tieren tegen de man dat hij zich niet liet bedreigen etc. De man bleef constant erg rustig en bood zijn excuses aan, waarop de chauffeur bleef schreewen dat hij de politie erbij haalde en de man er in Zuidlaren uit moest, de man begreep hier niets van. Vervolgens kwam er een jongeman naar hem toe en vroeg hem of hij wel begreep wat er ging gebeuren, de man bleef maar herhalen dat hij niets had gedaan alleen een kaartje met een fout stempel en dat absoluut niet zijn fout was. In Zuidlaren werd de bus stop gezet, de chauffeur ging eruit en wachtte op de politie die na plm. 10 min. arriveerden en met de chauffeur en de man en de jongeman die de boel probeerde te sussen heeft gesproken, vervolgens gingen we na een handdruk tussen de beide mannen weer rijden en de man mocht toch mee. De chauffeur vervolgde zijn weg als een idioot, reed veel te hard met name door de bochten en toen iemand er iets van zei schreeuwde hij dat hij 14 minuten moest inhalen, nou dat hebben we gemerkt! Al met al een vreselijke rit met een vreselijke chauffeur die continue in het plat Gronings communiceerde waardoor er een totale spraakverwarring is ontstaan, de man was de hele rit totaal over de rooie en in hoorde van andere mensen die vaker met deze bus rijden dat hij vaak zo is. Een zeer onbeschofte man die volgens mij zo gauw mogelijk moet stoppen met dit werk !!!!
Ik was blij dat er geen kinderen in de dus zaten anders was dit een traumatisch gebeuren geworden. Een aantal mensen heeft hun aansluiting in Gieten gemist en moesten zeker 3 kwartier wachten.

Ik zou graag van dit incident op de hoogte gehouden worden, heb vroeger al eens een klacht ingediend en daar nooit iets over weer gehoord.

Normaal als ik met de bus Emmen-Groningen ga zijn er bijna altijd zeer correcte chauffeurs !!!

2 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Qbuzz

2 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Qbuzz nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door [email protected]