Klacht: onbeschoft gedrag van bestuurder

op 31 mei 2021 over GVB in de categorie Openbaar Vervoer

Op 31 mei namen mijn man en ik lijn 7 richting west op de hoek Plantage Middenlaan en de Sarphatistraat. Tramstel 2099. Mijn man heeft Alzheimer en was nog aan het worstelen met zijn mondkapje toen wij instapten. Het lukte niet goed.
De conducteur smeet woedend het deurtje van zijn compartiment open en tegen mij aan en begon ons uit te foeteren. Dat hij de politie zou roepen als we niet onmiddellijk het kapje opdeden. Wij weten heel goed dat het dragen van een mondkapje in het ov verplicht is, maar Alzheimer patiënten hebben soms opeens moeite met voor ons zo gewone handelingen. Een ordinaire schreeuwpartij, een deur tegen iemand aan smijten en dreigen met de politie is dan ook volstrekt ongepast. Mijn man was vreselijk ontdaan.

De betreffende bestuurder blijkt dus volstrekt niet geschikt voor zijn werk. Misschien is hij overspannen. activiteiten elders zou een oplossing zijn.
Wij verwachten op zijn minst verontschuldigingen van de betreffende bestuurder. Toen ik uitlegde dat mijn man Alzheimer heeft en het daarom niet zo vlot ging, schreeuwde hij dat zijn vader dat ook had gehad en dat dat er niet toe deed. Arme vader....
Ik hoop deze man NOOIT MEER in de tram, of waar dan ook tegen te komen

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over GVB

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over GVB nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door M.E. Raebel