Klacht: Onbehoorlijk gedrag buschauffeur

op 03 juli 2019 over Qbuzz in de categorie Openbaar Vervoer

De bus waar ik in zat (Lijn 316 naar Dordrecht Centraal, vertrektijd vanaf mijn halte 11:08, aankomsttijd 11:25, busnummer 6508) stond een paar minuten te wachten voor een schuifbarrière die niet open ging. Na een minuut of twee reed de chauffeur geïrriteerd aan de verkeerde kant van de weg (waar de barrière wel geopend was) en stuitte vervolgens op een busje die dwars op de weg stond. De chauffeur schold deze bestuurder de huid vol met uitspraken als “kankerjong dat je bent” en daagde de bestuurder uit het busje tegen zijn bus te rijden. Vervolgens reed de chauffeur met een hoger dan toegestane snelheid binnen de bebouwde kom verder naar de eindhalte.

Ik vond dit gedrag niet buschauffeur waardig (gezien zijn gedrag in het verkeer en omgang met andere weggebruikers) en voelde mij niet veilig in zijn bus.

Beschrijving van de chauffeur: man, vermoedelijk halverwege de 30, licht getinte huidskleur, zwart half lang kroeshaar.

Wanneer er gepaste maatregelen worden genomen tegen dergelijk gedrag. Bijvoorbeeld een formele waarschuwing.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Qbuzz

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Qbuzz nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door T. Verhagen