Klacht: onaangekondigde geluidsoverlast verbouwing+onbeschoft respons

op 04 april 2013 over Staedion in de categorie Woningcorporaties

In opdracht van Staedion is wekenlang verbouwd waarbij op verschillende dagen het maximale aantal decibellen is overtreden.
Nadat ik telefonisch vroeg hoe lang het zou duren, zodat ik eventueel (met mijn baby en kind van 2 jaar!) naar buiten kon gaan tijdens het lawaai vertelde de medewerker van Staedion dat ik zelf maar naar boven moest lopen om het te vragen aan de werklui.
Ik vroeg ons ook voortaan te informaeren over op handen zijnde onderhoud met bijkomend geluidsoverlast. Hier werd niet op ingeggaan.
Mijn kinderen en die van de buren hebben urenlang gehuild van ellende en met hun handen tegen de oren aan gezeten. een paar uur uit huis gaan is mogelijk natuurlijk, mits je vantevoren weet wanneer en na een (paar) uur, wil je toch weer thuis zijn, zéker met een baby!
dat staedion dit weigert én bovendien onbeschoft reageert op klachten vind ik schandalig.
Ik heb twee buren waar over geklaagd wordt, vanwege zgnmd geluidsoverlast, woon aan een drukke straat, maar ik vind dat als je in de binnenstad woont je nu eenmaal buren hebt die geluid maken, mijn kinderen zijn vast ook niet altijd even stil. Ik ben écht wel wat gewend, maar dit lawaai was verschrikkelijk!

Excuus en voortaan vantevoren informatie over wanneer werkzaamheden plaatsvinden die geluidsoverlast veroorzaken.

7 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Staedion over deze klacht.

7 jaren geleden - Ik heb Staedion een herinnering gestuurd dat deze klacht nog niet in behandeling is genomen.

7 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Staedion in behandeling genomen

Bericht van

7 jaren geleden - Beste,Heel vervelend om te horen en goed te begrijpen dat u graag van te voren wordt geïnformeerd. Dit is uiteraard ook de normale gang van zaken. Ik kan niet zien waarom dit is misgegaan, maar ik zal intern navraag doen. Bij deze bied ik u in elk geval excuses aan voor de onduidelijkheid over de werkzaamheden en de daarmee gepaarde overlast.

7 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Staedion een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Staedion

Heeft op 08 april 2013 om 10:38 geantwoord

U bent zojuist gebeld vanuit het gebiedsteam Centrum/Laak en naar ik heb begrepen is dit telefoontje naar wens verlopen. Er is beloofd dat met dergelijke verbouwingen in de toekomst een brief vanuit Staedion wordt verzonden naar iedereen in het complex met daarin informatie over de verbouwingen.

7 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Staedion beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door m.kellenbach