Klacht: Onaangekondigd verhogen abonnement prijs.

op 03 juli 2021 over de Telegraaf in de categorie Kranten - Landelijk

April/mei 2018 werd ik aan huis bezocht door een colporteur van De Telegraaf met de vraag of ik interesse had in een abonnement van De Telegraaf.. Na enig heen en weer gepraat kwam hij met een aanbod die ik afwees. Nog wat onderhandelen en ik ging akkoord met een abonnement voor De Telegraaf voor € 18,00 per maand voor een periode van 3 jaar die automatisch gestopt zou worden op de einddatum.
De eerste factuur 210231444 voor de periode 14-05-2018 t/m 13-06-2020 (u leest het goed 2020) werd op mijn bankrekening op 25/5/18 afgeschreven. Contact opgenomen met De Telegraaf en hun op de factuur gewezen. Alle facturen nadien bleven op de t/m periode ongewijzigd ?-?-2020. Dit tot eind 2019 niet aangepast en ook de eerste maanden in 2021 bleef de t/m ?-?-2020.
Op 23/5/2021 werd op mijn bankrekening € 39,00 afgeschreven, waarop ik trachtte tel. contact te krijgen met De Telegraaf, maar helaas het lukte niet. Ik heb daarop een mail gestuurd met de vraag om aanpassing, maar geen reactie, wel begreep ik dat de drie jaar periode was beëindigd, maar ik had geen enkel bericht voor aanmelding voor de wijziging ontvangen.
Ik heb toen met enige dagen met tussentijd een herhaal mail gestuurd, maar geen enkele reactie.
Weer proberen telefonisch en plots kreeg ik na zeer wachten, 25 / 30 minuten een medewerkster aan de lijn. Ik informeerde haar over de situatie en zij zegde mij toe dat zou overleggen en op terug zou komen.
GEEN reactie. Ik heb toen op 25/6/21 een aangetekende brief gestuurd, maar tot op heden geen reactie.
Ondertussen had ik 2 facturen à € 39,00 ontvangen en die heb ik bij de bank gestorneerd en 2 x € 18,54 overgemaakt
Ik kreeg weer een factuur € 39,00 minus 2 x € 18,54 resteert te betalen € 1,92. Daarna een herinnering factuur van € 39,00.
Het is moeilijk om iets te regelen zonder te willen communiceren.
Ik overweeg nog om een aangetekend schrijven aan de directie te sturen.

Ik zou akkoord kunnen gaan met een bedrag voor een kompleet abonnement van 20 à 30 euro.
Je kunt je op een aanbieding inschrijven voor 3 jaar à €4,27 per week, dus € 18,50 per maand.
Mijn vrouw op haar naam zou dat kunnen doen, maar ik ben pissig over hun manier van handelen.

3 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over de Telegraaf

Reactie van de melder van de klacht Hansat

2 weken geleden - Het abonnement bedrag heb ik aangegeven van euro 20,- à 30,- moet zijn euro 20,- à 24,-.

2 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over de Telegraaf nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Hansat