Klacht: omboeking na technische problemen

op 26 juli 2016 over KLM in de categorie Vliegmaatschappij

Mijn dochter zou na 2 weken Bolognia op maandag 25-07 weer terug reizen naar Nederland met KLM.
Nu bleek dat het toestel technische problemen had en na ruim een uur in het toestel gezeten te hebben werden de passagiers verzocht het toestel te verlaten.
De passagiers werden over andere vluchten verdeeld, waarvan de passagiers die een volgende vlucht op Schiphol hadden als eerste werden omgeboekt, wat ik kan begrijpen.
Mijn dochter kon niet dezelfde dag terug vliegen en kreeg een nieuwe ticket voor dinsdag 26-07 met Air France, deze vlucht ging dan naar Parijs waar zij 5 uur zou moeten wachten om door te kunnen vliegen naar Amsterdam.
Na 3 keer gebeld te hebben met het KLM Service Center was uiteindelijk het enige antwoord: SORRY meer kunnen wij niet doen, we hebben er alles aan gedaan.
Mijn dochter moest maar een Hotelletje zoeken en dan de vlucht van 26-07 nemen.
Tevens werd ook niet duidelijk medegedeeld wat voor Hotelletje zij zou kunnen boeken tegen welke prijs.
Na zelf op de site van KLM gekeken te hebben bleek dat er op 26-07 3 directe vluchten naar Amsterdam gaan en dat daar ook nog stoelen vrij zijn.
Dus maar weer gebeld met de vraag waarom zij niet met deze vluchten mee kon.
En ja hoor dat kon opeens wel.
Waarom na 4 keer bellen met een wachttijd van gemiddeld 10 minuten moet een consument zelf met oplossingen komen terwijl er bij KLM een probleem is dat KLM in alle redelijkheid zou moeten oplossen en niet de consument zelf.
Als je aangeeft dat je het niet prettig vind dat je dochter alleen een nacht in BOLOGNIA moet doorbrengen en dat je hoopt dat er voor een oplossing gezocht wordt , dan krijg je te horen uw dochter is toch 21 jaar, een rare uitspraak van een Service Center.
Kortom wij als ouders zijn omdat wij op Texel wonen ( daar kan de KLM niets aan doen ) om 12.30 uur van huis gegaan om onze dochter van Schiphol af te halen en zijn uiteindelijk weer om 20.30 uur thuis gekomen in deze periode hebben we 4 x contact gehad met de KLM en uiteindelijk zelf de oplossing aangedragen.
We hebben ook omdat we Flying Bleu member zijn juist deze vlucht bij KLM geboekt omdat we onze dochter bij een goede vliegmaatschappij wilden laten vliegen en dan vind ik het heel erg teleurstellend dat je als er een probleem is ( wat kan gebeuren ) dat je door de KLM zo afgescheept wordt met een zelf te regelen overnachting in Bolognia en daarna een vlucht via Parijs met een vertrektijd van 10.20 uur en een aankomsttijd op Schiphol van 17.55 uur.
En dat terwijl er 3 rechtstreekse vluchten naar Amsterdam gaan die niet vol zitten!
Heel teleurstellend hoe KLM met dit probleem is omgegaan en hoe het uiteindelijk is opgelost nadat wij als consument zelf de oplossing moesten aandragen.
Wij hebben al veel gevlogen en met diverse maatschappijen maar dit was nieuw voor ons en dat dit dan gebeurt bij onze nationale trots de KLM.
Je mag volgens mij van een goede vliegmaatschappij toch wel iets verwachten maar de praktijk is dat na een probleem bij de KLM je als 21 jarige gewoon aan je lot wordt overgelaten en dat je geen nette oplossing geboden wordt, zelfs nog geen kopje koffie voor het wachten.
De uitspraak Sorry wij hebben er ALLES aan gedaan blijft nog heel lang in mijn hoofd rond spoken met de vele vragen die dat dan weer oproept maar de belangrijkste blijft: Waarom reageerd een vliegmaatschappij op deze manier?

Ik hoop dat de KLM ons alsnog inziet dat dit echt niet kan en dat je door deze afhandeling geen goed gevoel meer hebt bij het boeken van een ticket, en dat ze mijn dochter de geleden schade vergoeden.

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over KLM

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over KLM nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door peterw63