Mijn Klacht:
Ik probeerde een kilometerverzekering af te sluiten voor mijn nieuwe Tesla Y, die ik een dezer dagen zal afhalen bij de dealer. Ohra geeft verbazingwekkend aan dat zij de kilometerverzekering voor deze auto niet kunnen afsluiten, puur omdat deze auto geen OBD2 poort zou hebben om de kilometerstanden weer te geven.
Ik gaf aan dat de Tesla app en de boordcomputer de kilometerstanden weergeeft en ik bereid ben om foto´s/ printscreens etc. naar hen kan verzenden. Dat zou niet ingebakken zijn in hun standaard werkwijze en daarbuiten zouden ze niets kunnen doen.
Uiteindelijk gaat het er toch om hoeveel kilometers ik ermee rijd?! Wat is precies het probleem?
Ik had mijn gebruik/ aanschaf etc. gebaseerd op de mogelijkheid van de kilometerverzekering. Nu ervaar ik enorme ongemak en financieel nadeel door een dergelijk simpel en effectieve oplossing.
Voor jullie lijkt mijn simpele oplossing ook (financieel) beter/ nauwkeuriger vanwege het elimineren van het ´gat´ van maximaal 14 dagen om de OBD dongle te installeren (waarop men in feite kan rijden in de auto zonder de kilometerteller te installeren en van de bundel te verbruiken).
Win-win toch?! Als u verder kan kijken dan het bureaucratische door bijvoorbeeld simpel een notitie bij de verzekering te plaatsen.
Gewenste Oplossing:
De mogelijkheid voor mij om de kilometerverzekering toch wel te kunnen afsluiten voor mijn nieuw aangeschafte Tesla Y. Nogmaals: ik ben bereid om foto´s, bewijsstukken etc. te verzenden.
