Klacht: Absurde premieverhoging

Mh91 op 19 april 2023 over OHRA in de categorie Verzekering

absurde premieverhogingen huisdierverzekering
In 2020 mijn pup van 9 weken oud verzekerd bij Reaal. Nadat zij besloten te stoppen werd mijn verzekering ‘onder dezelfde voorwaarden’ overgenomen door Ohra.
Het eerste jaar waren de voorwaarden inderdaad gelijk, maar na een jaar ging de premie omhoog van 52,32 euro naar 61,26. Ik vond dat doen al een behoorlijke stijging, maar goed. Nu krijg ik zojuist de polis voor het nieuwe jaar toegestuurd en zie ik dat de premie wederom wordt verhoogd naar 71,98! Dit betekent in 2 jaar tijd een verhoging van 19,66 euro!! Ik vind dit echt absurd en heb dit bij Reaal en voorgeen bij Proteq nooit zo meegemaakt. Ik begrijp dat zij meer risico lopen naarmate de hond ouder wordt maar dat is toch ook de reden dat ik hem verzekerd heb vanaf dat hij 9 weken oud was?! Daar zijn ze toch een verzekeraar voor?!

Helaas heb ik nooit de keuze gehad om een andere verzekering te nemen, aangezien mijn hond al 12 maanden oud was toen Reaal ermee stopte en een andere verzekering de dingen zouden uitsluiten waarvoor ik al bij de dierenarts geweest was (logisch ook).

Inmiddels heb ik meerdere mensen gesproken met een verzekering bij Ohra en ook zij hebben jaarlijks zo’n enorme verhoging ontvangen. Mijn hond is nu 3. Ervan uitgaande dat hij zo’n 10 jaar oud word en de premie blijft stijgen met 20% per jaar, dan zou dat betekenen dat ik uiteindelijk ga uitkomen op een maandelijkse premie van zo’n 250 euro.

Dit bedrijf lijkt in de jonge jaren van het huisdier het risico wel te willen nemen, maar naarmate de hond ouder wordt het risico weet terug bij de eigenaar te willen leggen. Imo hoort een verzekering risicodrager te zijn en dit door te berekenen in een gemiddelde premie per jaar.
Een stijging van dit percentage is onacceptabel en op deze manier zorgen ze ervoor dat eigenaren hun verzekering moeten opzeggen omdat het onbetaalbaar wordt.

Het begint bijna op oplichting te lijken.
Ik zou iedereen dan ook willen afraden om voor een verzekering bij Ohra te kiezen!

Dat ze een reële premieverhoging doorvoeren ipv de stijging van 20% die ze nu elk jaar doorvoeren.

11 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar OHRA over deze klacht.

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door OHRA in behandeling genomen

Bericht van OHRA

11 maanden geleden - Beste mevrouw Hendriks, De klachtenbehandelaar heeft meerdere keren geprobeerd u telefonisch te bereiken. Daarom stuurden ze op 8 mei 2023 een e-mail waarin ze aangeven uw klacht telefonisch te willen bespreken. Zou u op de e-mail willen reageren of hier kunnen aangeven wanneer en op welk telefoonnummer u bereikbaar bent? Dan geef ik dat door aan mijn collega's van de huisdierenafdeling. En nemen ze zo snel mogelijk contact met u op. Alvast bedankt voor de genomen moeite. Vriendelijke groet, OHRA Webcare

Reactie van de melder van de klacht Mh91

10 maanden geleden - Ik heb jullie gebeld. Helaas was de persoon die erover gaat op dat moment niet beschikbaar. Ik zou die dag worden teruggebeld, maar dat is niet gebeurd. Wanneer verwachten jullie contact op te nemen? Dan kan ik hier rekening mee houden op mijn werk.

Reactie van de melder van de klacht Mh91

8 maanden geleden - Geen contact meer kunnen krijgen. Een mail ontvangen omdat ik wederom niet te bereiken zou zijn. Vervolgens meermaals geprobeerd te bellen waarna ik in een wachtrij wordt geplaatst waarvan ik niet weet hoelang deze is. De hoop inmiddels opgegeven. Ik raad iedereen af hier ooit wen huisdierverzekering af te sluiten. Ohra blijkt namelijk een verzekeraar die blijkbaar geen risicodrager wil zijn. Lekker makkelijk centen binnen halen zo. Oplichting.

Alle klachten die gemeld zijn door Mh91