Klacht: o.a. praten in stiltecoupe door personeel

op 04 augustus 2017 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Ik vond de aanduiding op de hoofdkussens van de stoelen in de stiltecoupé best wel heel duidelijk. Duidelijker dan de verweerde tekens op de ramen van de coupé’s nu.
Vandaag zat ik in de tweede klas stiltecoupé van de trein Den Haag – Amsterdam vertrek 09.18. Na Leiden kwamen er drie NS’ers in de 1e klas stiltecoupé zitten direct naast de 2e klas. En begonnen keihard te praten, hoesten en rochelen. Ze waren nogal intimiderend groot en hadden harde stemmen durfde ze daarom niet aan te spreken.
Ook omdat ik eergisteren al een passagier vriendelijk had verzocht de stilte te respecteren. Maar die voelde zich daardoor zo in zijn kuif gepikt dat ik hartkloppingen bleef houden van Leiden tot Sloterdijk. Na zijn agressieve gedrag en opmerking dat hij voor niemand zijn ‘bek’ hield.

Ik zou het wel fijn vinden als de stiltecoupé's in een opvallende kleur geschilderd zouden worden. Of alleen aan het begin of het eind van de trein zitten en dat je naar binnen kunt met een simpele code waardoor je ergens op geattendeerd wordt. Of schaf ze af want ze zijn vaak zeer stressvol.

2 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NS

2 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over NS nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door pglasbeek