Klacht: NTI

op 04 november 2013 over NTI in de categorie Opleidingen en cursussen

Ik volg een cursus bij de NTI waarbij ik 5X 22,20 euro + 51,70 betaal. Inmiddels heb ik tot aan 2 maanden betaald.
Krijg ik een incassobureau op mijn dak dat er een vordering uitstaat van hoofdsom 337,40 + incassokosten 68,51 rente 0,67 totaal 446,58 euro. Dit terwijl ze net doen alsof ik niet bijna altijd heb betaald. Navraag bij de NTI blijkt dat ze via de mail herinneringen hebben gestuurd die ik nooit gezien heb. Toen ik de mail van het incassobureau kreeg heb ik meteen het restant overgemaakt. Er staat dus geen bedrag meer open.
Het incassobureau stuurt mij een mail dat zij het totale bedrag op hun rekening willen zien terwijl er geen bedrag meer openstaat.
Dit betekent dat ik dus 2 maal het bedrag zou moeten betalen. Dit is echt disproportioneel en ben dat ook echt niet van plan. Bij de servicedesk verwijzen ze mij naar de voorwaarden en zijn TOTAAL niet bereid tot een oplossing. Dit is echt heel SLECHT!

Het bedrag is gewoon betaald en het is bizar om gewoon dan maar een hoofdsom te berekenen waarbij je nooit akkoord mee bent gegaan. De kleine lettertjes zijn bij de NTI ook echt heel klein. De bedragen die uiteindelijk betaald dienen te worden staan echt niet in verhouding!

4 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar NTI over deze klacht.

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door NTI in behandeling genomen

Bericht van

4 jaren geleden - Geachte mevrouw Hoedt, Jammer dat de achterstand van betaling van uw opleiding nu voor een overdracht aan een incassobureau heeft gezorgd. Het NTI geeft bij aanvang van de opleiding heel duidelijk aan wat de betaaltermijn is, en wat de vervaldatum van een te betalen factuur is. Rondom uw opleiding zijn door het NTI diverse betalingen royaal na het verstrijken van de vervaldatum ontvangen, waarvoor aan u ook herinneringen zijn gestuurd. Het merendeel van onze betalingsherinneringen wordt per email verzonden, maar ook per post is aan u gemeld dat facturen te laat waren betaald. De consequentie van een overdracht aan het incassobureau is dat ook toegekende kortingen met terugwerkende kracht zullen vervallen. Daardoor is een verschil ontstaan in hetgeen u meende te moeten betalen en het bedrag dat nu door het incassobureau geclaimd wordt. Door de overdracht is ook het toesturen van het volgende lespakket achterwege gebleven. De procedure bij uitblijven van tijdige betaling geeft het NTI duidelijk weer op de website en ook in de inschrijfbevestiging treft u een link aan naar deze voorwaarden. Op 31 oktober jl. hebt u een aantal betalingen overgeboekt naar het NTI terwijl op 19 oktober de overdracht aan het incassobureau heeft plaatsgevonden , nadat NTI u vanaf juni met regelmaat herinneringen heeft gestuurd. Ik nodig u graag uit contact met mij op te nemen indien u hierover een gesprek wenst. Vriendelijke groet, Els Beltman, hoofd Klantenservice NTI

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat NTI een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NTI

Heeft op 14 augustus 2017 om 09:16 geantwoord

Geachte mevrouw Hoedt,

Vriendelijke groet,

Els Beltman, hoofd Klantenservice NTI

Alle klachten die gemeld zijn door babshoedt