Klacht: NS: Toeslag op (enige?) alternatieve route

op 19 januari 2014 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Gisteren de trein naar Schiphol nodig gehad. De verbinding Eindhoven-Utrecht is echter onderbroken en je wordt omgeleid via Breda en Rotterdam.
Netjes de website geraadpleegd, een half uur meer reistijd en de vermelding van de totaalprijs.
Tot mijn grote verbazing mag ik in de trein nog even een ‘extra toeslag a € 10,00’ neertellen.Waarom staat er dan een totaalprijs onder?

Oftewel, ik wordt gedwongen door NS om (de enige door NS gegeven!) andere route met 30 minuten langere reistijd te nemen EN ik mag daarbij ook nog eens een toeslag gaan betalen.

Dit gaat echt alle perken te buiten.
Dit bovenop een eerdere klacht, waarbij er minder is uitbetaald dan was toegezegd, vindt ik dat NS zich schofterig gedraagt tegenover zijn klanten.

Ik verwacht dit keer dan ook dat niet alleen de kosten worden terugbetaalt, ook dat er genoegdoening is. Er wordt geen alternatieve reis geboden dan alleen deze reis. Eveneens met inachtneming van de voorgaande klacht.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door NS in behandeling genomen

Bericht van NS

3 jaren geleden - Geachte mevrouw, meneer, Graag reageer ik op uw klacht omtrent onze dienstverlening. Het spijt mij te lezen dat u wegens een stremming extra kosten heeft moeten maken. Helaas heb ik u telefonisch niet kunnen bereiken. Volgens mijn gegevens heeft de trein tussen den Bosch en Utrecht met aangepaste snelheid gereden. Het spreek voor zich dat een door NS geadviseerde omleiding niet tot extra kosten moet leiden. Ik adviseer u om een formulier Geld Terug bij Vertraging in te vullen. Deze is verkrijgbaar bij een NS servicebalie. Hierbij geeft u aan dat u deze extra kosten heeft moeten maken. Uiteraard met bijgevoegde vervoerbewijzen of OV-chipgegevens. Ik hoop dat ik u voldoende heb geïnformeerd. Met vriendelijke groet, NS klantenservice

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat NS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NS

Heeft op 22 januari 2014 om 11:32 geantwoord

Klant geadviseerd GTBV in te vullen

Alle klachten die gemeld zijn door hoklamon