Klacht: NS bus rijdt laat passagiers op station staan

op 18 september 2016 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Op zondag 18 september wil ik rond 12:30 van Utrecht CS naar Breukelen wat ’s ochtends volgens de reisplanner kan. Bij aankomst op het Utrecht CS blijken er op dit traject werkzaamheden te zijn en moet er een NS bus genomen worden. Provisorisch is er een busstation gemaakt aan de achterzijde van het station bij het Beatrixgebouw. De bus zal om 12:57 vertrekken. Lang gewacht (met mij ±10 mensen), geen bus. Bij navraag blijkt de bus er zijn geweest en om 12:57 zijn weggereden, maar niet vanaf de duidelijk aangegeven halte waar ook iedereen duidelijk stond opgesteld. Slecht gecoördineerd, slecht geïnstrueerde chauffeur. De situatie aldaar ziet er erg chaotisch uit,,, en is het dus ook. Erg slecht NS.

Het opstaphaltebord voor Breukelen staat waarschijnlijk niet goed; de chauffeur kan er in ieder geval moeilijk de bus parkeren. De passagiers moeten zo van de wegkant instappen en evt. inladen; gevaarlijk, een onoverzichtelijke situatie. De coördinator ter plekke, druk doende met een schema, is incapabel. Hij had moeten zien dat de bus zijn passagiers niet meenam. Andere coördinator.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door NS in behandeling genomen

NS