Klacht: nota niet geheel vergoed door zorgverzekering

op 17 juli 2017 over Fa-Med B.V. in de categorie Betalingsdiensten

Ik ontving een nota van € 285.36. Navraag bij mijn zorgverzekering leerde dat zij slechts 75% vergoeden en de andere 25% voor mijn rekening komt omdat ik de module voor een aanvullende verzekering niet heb aangevinkt.
De nota is dus terecht!
Vanwege het hoge bedrag vroeg ik telefonisch of ik een betalingsregeling kon treffen.
Het antwoord was kortweg: NEE! Daarvoor is het bedrag niet hoog genoeg.
Bovendien, zo werd mij verteld. Bij een betalingsregeling wordt 2% rente extra in rekening gebracht plus € 5,00 administratiekosten.
Daar had ik nog wel mee kunnen leven maar van het vervolg van het antwoord zakte letterlijk mijn broek af. Per termijn, stel ik zou in 10 termijnen betalen, komen er nog eens € 5,00 bij!
In mijn geval zou er dan nog eens plm. € 70,– bij komen.
Ik ben van mening dat dit een ongehoorde regeling is.
Deze klacht zal dan ook zeker een staartje gaan krijgen!

Hoe zo tevreden? Wat denkt u zelf?
Een betalingregeling zou voor elk bedrag mogelijk moeten zijn.
Administratiekosten zijn daarbij niet abnormaal maar de 2% rente en de € 5,00 per termijnbetaling zou onmiddellijk moeten worden geschrapt!

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Fa-Med B.V. over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Fa-Med B.V. in behandeling genomen

Bericht van Fa-Med B.V.

2 maanden geleden - Wij zien dat uw klacht nog in behandeling staat. Wij hebben met u gesproken en u gaf aan dat de klacht naar tevredenheid is opgelost. Mocht u nogmaals een toelichting willen dan horen wij dit uiteraard graag, en verzoeken wij u vriendelijk om contact met ons op te nemen. U kunt dan doorgeven wanneer we u kunnen bereiken. Wij zullen dan zo spoedig mogelijk opnieuw contact met u opnemen. Met vriendelijke groet, Famed.

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Fa-Med B.V. een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Fa-Med B.V.

Heeft op 21 juli 2017 om 07:57 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door wparler@ziggo.nl