Klacht: NOOIT MEER ZIGGO!

op 10 mei 2017 over Ziggo in de categorie Alles-in-1

Laat mij allereerst voorop stellen dat ik zeer zeker geen persoon ben die mijn problemen en/of gezeik op social media zal zetten, maar na alles wat er in anderhalve maand fout kan gaan, wil ik toch echt even mijn verhaal kwijt;

Halverwege maart een abonnement afgesloten die begin april in zou gaan vanwege een verhuizing. Op de dag dat de box geleverd zal worden moet ik er achter komen middels de track and trace code dat de bestelling is geannuleerd. Telefonisch contact met Ziggo leerde dat niemand kon inzien wat de reden van annulering was. Toch vreemd daar de bestelling vanuit henzelf geannuleerd was. Maar fijn, geen probleem, kan gebeuren. Medewerker sluit per direct een nieuw abonnement aan, mag nu alsnog 10 dagen wachten op de nieuwe bestelling (op dit moment woonde ik al een week in mijn nieuwe woning).

Afijn, de box komt binnen. Geïnstalleerd en wel krijg ik een mailtje dat mijn bestelling morgen wordt geleverd. Ik vraag mij af welke bestelling aangezien ik de box heb mogen ontvangen? Zijn er alsnog twee abonnementen op mijn naam/adres afgesloten. Opnieuw gebeld met Ziggo, de medewerker gaf te kennen dat het tweede abonnement per direct geannuleerd zou worden. Dit is echter nimmer gebeurd. Eind van de maand werden er twee abonnementen in rekening gebracht. Wederom telefonisch contact opgenomen met Ziggo.. De medewerker adviseert mij de tweede factuur te storneren en dan zou zij per direct het abonnement beëindigen. Nog geen week later een betalingsherinnering en de melding dat wanneer er niet betaald wordt er incassokosten in rekening gebracht worden. Voor de zoveelste keer bel ik met Ziggo. Deze medewerker weet mij te vertellen dat ik de betaling nooit had mogen storneren, dit zouden zij zelf namelijk wel verrekenen. Het is natuurlijk erg fijn dat iedere medewerker andere informatie verschaft.

Vervolgens problemen met het internet (via kabel). Ook hierover neem ik telefonisch contact met Ziggo op (mijn belminuten zijn uiteraard allemaal al op op dit moment). Na dit gesprek blijkt het probleem bij Sony te liggen (ging namelijk over een PlayStation). Nog geen half uur nadat het gesprek was beëindigd krijg ik een mailtje met: ‘uw bestelling is onderweg’. Aangezien ik niets besteld heb, vraag ik mij natuurlijk af wat er nu weer wordt opgestuurd. Hierover neem ik de dag er na telefonisch contact op met Ziggo. Deze medewerker weet mij te vertellen dat ik een WiFi punt besteld heb, kosten? € 99,- per maand worden voldaan per automatische incasso. Ik vind het erg knap dat deze bestelling is doorgevoerd aangezien hier NIET naar is gevraagd en mijn belletje ging immers over de LAN verbinding. Bestelling kon niet geannuleerd worden, dus ik moest het pakket maar niet aannemen wanneer deze bezorgd werd.

In de tussen tijd word ik nog steeds benaderd op twee klantnummers. Inhoudende dat het tweede abonnement nog niet is beëindigd. Uiteraard neem ik weer contact op hierover. Zoals tot nu toe alle medewerkers kenbaar hebben gemaakt, zou dit ‘per direct’ worden opgelost. Ook na dit gesprek, krijg ik voor de vierde keer een mailtje met: ‘UW BESTELLING IS ONDERWEG’. Al met al, nu bijna twee maanden verder, liggen er 4 pakketten bij de Primera voor mij, afkomstig van Ziggo met producten die ik NIET heb besteld. Geen enkele medewerker kan dit blijkbaar oplossen. Tot de dag van vandaag lopen er ook nog steeds twee abonnementen op mijn naam. Wanneer ik aangeef dat ik per direct weg wil bij Ziggo krijg ik de melding u heeft een maand opzegtermijn, PRIMA.

Overstapservice ingeschakeld via KPN. Ziggo weet mij te vermelden dat ik niet onder mijn contract uit kan, aangezien de diensten goed werken. Afijn, de medewerker van de dag hiervoor gaf aan dat ik wel kon opzeggen. ”U geeft aan dat u gisteren gebeld heeft? Dat lijkt mij sterk gisteren was zondag, maar oké.” De medewerker weet mij in feite uit te maken voor leugenaar en informeert mij over het feit dat ik in ieder geval nog een jaar zit opgescheept met dit gezeik. Wellicht de aankomende 12 maanden zelfs met drie Horizonboxen en een extra WiFi punt. Ziggo, jullie kunnen ter compensatie gooien met kortingen zoveel jullie willen, maar in oplossingen denken is volgens mij echt veeeeel te veel gevraagd. Bedankt voor alle geweldige hulp deze twee maanden.

Als de overeenkomst wordt beëindigd en de facturen (voor producten die ik niet heb besteld en het opzeggen van deze producten/bestellingen) worden ingetrokken.

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Ziggo

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Ziggo nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Linseyv