Klacht: NOOIT BIJ HEM IETS LATEN MAKEN!!!!

op 28 juni 2021 over Piet van Meel in de categorie Internetshops - Elektronica

Dit is de 2e keer dat ik bij Piet Van Meel iets laat repareren. Eerste keer was een aantal jaren geleden. Ik vond hem op een hele onprofessionele website/forum (dus niet zijn eigen website). Ik heb telefonisch contact met hem gehad en naar mijn vermoede waren er geen gekke dingen naar voren gekomen. Dus heb ik mijn vorige accu naar hem opgestuurd. Dingen als algemene voorwaarden of leveringsvoorwaarden, daar had hij er niet over. Paar dagen later kreeg ik hem weer. Volgens mijn fietsspecialist waar ik al 20 jaar klant ben, is het op een onprofessionele manier in elkaar gepruts. Toch werkte het accu wel. Dus niks te klagen. Wel was te merken dat de fiets minder ver kon en minder krachtiger was. Aangezien ik korte afstanden fiets, maakt dat niet zo heel veel uit.

Afgelopen november/december gaf mijn fiets weer een storing. Ik ging naar mijn fietsspecialist om hem eerst uit te lezen. Ook nu moest er een nieuwe accu in. Kosten daarvan boven de 600 euro. Aangezien het een zeer oude fiets is, vond ik het niet waard om zoveel geld hieraan uit te geven. Dus heb ik weer contact met Piet van Meel opgenomen. Wederom wist ik niet dat hij een website, leveringsvoorwaarden en algemene voorwaarden heeft. Na 2e contact verwees hij mij naar zijn website. Wat een zeer onoverzichtelijke website is. Daar kon ik kiezen uit wat ik precies wou. Dus heb hem aangeven dat het een oude accu is. Dus niet te veel mee spelen. Daarom heeft hij het accu gerepareerd en iets krachtiger gemaakt. Volgens hem kon de accu nu ook langer mee op 1 lading. Hij heeft de accu teruggestuurd naar mij. Ivm tijd te kort, heb ik de fietsspecialist de nieuwe accu er in laten zetten. Toch kreeg ik al gelijk te horen dat dit op een onprofessionele manier in elkaar is gezet. Alle kabels lagen los, op een vreemde manier aan elkaar geplakt. Dus dat die het niet zou doen, wisten zij gelijk al. Dus ik neem contact op met Piet van Meel. Ik vraag aan hem hoe dat kan gebeuren. Hij zegt weet ik niet, moet ik er even naar kijken. Je moet je fiets accu meenemen. Tijdens de coronaperiode moet ik eerst een bus regelen en daarna 200km rijden om mijn fiets bij hem te laten maken. Dat zou zeker niet gebeuren. Midden in een pandemie ga ik niet zomaar 200km reizen voor zo iets. Daarom heb ik het accu weer terug gestuurd. Hij heeft weer zijn ding gedaan, maar dit keer heeft hij een werkbeschrijving erbij gedaan. Dus ik samen met de fietsspecialist de nieuwe accu weer er in gezet. Wederom geen werkende accu. Alleen was dit keer het accu echt zo slecht in elkaar gepruts dat ik het spuugzat was. Wederom contact met hem opgenomen. Dit keer eiste ik mijn geld terug. Volgens Piet van Meel zou dit niet mogelijk zijn, omdat dit allemaal in zijn algemene voorwaarden etc. staat. Ten eerste, ik heb van het bestaan van zijn algemene voorwaarden nooit geweten, daarop moest hij mij attenderen. Ten tweede, ik ben nooit akkoord gegaan met zijn voorwaarden, doordat ik niet wist dat die er waren. Ik heb wederom het accu naar hem opgestuurd om hem weer te laten maken (een kleine note: alle verzendkosten waren via mij betaald!) Ik had met PayPal betaald. Dus ik kon mijn geld terugkrijgen. Ik heb contact opgenomen met PayPal en zijn gaven mij gelijk. Nu weet ik dat PayPal vaak aan de kant van de koper staat, maar ik kreeg een paar dagen nadat ik mijn geld terug kreeg een melding dat dit vaker voorkomt bij Piet van Meel. De situatie waarin ik mij nu bevind ziet er als volgt uit: ik heb mijn geld terug, hij heeft zijn/mijn accu terug. Dit gebeurde allemaal rond de jaarwisseling. Dus hij verliest niks, aangezien alle verzendkosten ook via mij gingen. Nu zijn wij 6/7 maanden verder en heeft hij een incassobureau ingeschakeld. Alleen wordt mijn kant van het verhaal niet echt serieus genomen. Hierdoor weiger ik het om het te betalen. Laatste keer dat ik iets van Piet van Meel hoorde was eind februari of zoiets??? Dus hij heeft zeker 6 maanden de tijd gehad om mijn probleem op te lossen. In plaats daarvan heeft hij gekozen om stil te blijven en ergens begin juni een incassobureau in te schakelen. Hierdoor ben ik woest. Naar mijn mening is dit pure oplichting. Ik word nog woester als ik op internet kijk naar zijn klachten. Vaak zijn dat soortgelijke klachten.

Ik heb mijn geld al terug, maar ik ga dat zeker niet terugbetalen. Misschien dat hij mij een nieuwe accu opstuurt. Dus niet een gereviseerde!

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Piet van Meel over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door Ig053