Klacht: Nokkenasversteller schroef los geschoten.

op 13 juni 2021 over Volkswagen in de categorie Automerken

Ik heb een vw tiguan RR128F van 3-2018 gekocht bij witteburg bv in denhaag en na 3 jaar is er een schroef van de nokkenasversteller losgekomen waardoor de gehele module kapot gedraaid is in de motor en daardoor is er een storing ontstaan die ze er niet uit krijgen.
Vervolgens ermee naar mijn eigen dealer gegaan (van Udenhout eindhoven). Daar gaven ze aan dat de garantie verlopen is (2 jaar) en dit buiten de garantie valt desondanks dat mag/kan het niet gebeuren dat er een schroef los trilt in de motor waardoor de gehele module kapot gedraaid is.
Uiteindelijk een klacht neergelegd bij Volkswagen dat ik het van de zotte vind dat er een schroef loskomt in de motor bij zo’n jonge auto waardoor er een gigantische schade is ontstaan. Vw contact gehad met de service manager van Witteburg en die zegt letterlijk in de mail Na overleg met de betrokken dealer moet ik u melden dat de reparatie niet in aanmerking komt voor een kosteloze reparatie volgens de garantievoorwaarden en er ook geen tegemoetkoming in de reparatiekosten geboden kan worden
Hier zakt mn broek echt van af.
Ik en Van Udenhout proberen tot een gepaste oplossing te komen maar Wittenburg blijft zich stellig vasthouden aan de garantie periode. Ik en Van Udenhout Eindhoven zijn van mening dat dit buiten mijn schuld om is en niet mag gebeuren bij een auto van 3 jaar en nog geen 100k gelopen heeft. Resultaat auto staat inmiddels 4 weken bij van Udenhout en kosten van de leen auto blijven maar oplopen. Tot op heden krijgen ze de auto niet gemaakt.

Wanneer de auto storingsvrij wordt afgeleverd en de kosten verhaald worden op witteburg denhaag.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Volkswagen

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Volkswagen nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Euly