Klacht: Synchonisatie

rickmulder op 09 mei 2012 over Nokia in de categorie Electronica - GSM

Begin februari 2012 j.l. heb ik op advies van mijn wensen, de belangrijkste betreffende synchronisatie met Outlook 2003/2007, weer naar mijn huismerk Nokia overgestapt. Dit na een tussenstap van een 2 jarige abonnementsperiode met HTC.

De Lumia zou probleemloos te synchroniseren zijn met Outlook, maar helaas niet dus. Wil je dat wel dan moet dat doen met een abonnement op CompanionLinks en daarvoor moet je ook nog eens een Live ID opstarten. Een jaar-abonnemt voor CL kost € 49 en nog een paar centen.

Eigenlijk is het van de gekke dat Nokia en Windows SAMEN een forse stap willen maken om een gedegen concurrent te worden van android en daarvoor een smartfhone ontwerpen die compleet compatibel is met het meest gebruikte besturingsprogramma en software als Office waar 90% van de zakelijke mee werkt.

Voor de smartpfone was Nokia marktleider in die zakelijke markt en de samenwerking met Windows moest die positie weer in zicht komen. Helaas, voor het personeel, zit Nokia met deze en nog en paar andere beperkinge met deze smartpfone op “rampkoers”.

Om deze rampkoers te keren moet Nokia zo snel mogelijk een applicatie brengen om synchronisatie met ActiveSync 1 op 1 mogelijk te maken. Voor mijn gevoel moet dit helemaal niet moeilijk zijn want ook dat is een Windows applicatie.

Alle klachten die gemeld zijn door