Klacht: Nog steeds geen bus van Waalwijk naar Breda

op 08 september 2018 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Ik woon in Waalwijk en zit op school in Breda, ik moet met het OV minimaal 1 uur en 20 minuten reizen, maar vaak zelfs meer dan anderhalf uur (en dit is nog excl. de tijd die ik er nog voor moet uitnemen om bij de bushalte te komen), terwijl Breda vanuit Waalwijk maar een kleine 20 minuten rijden is. Dit omdat ik eerst met de bus naar Tilburg moet, dan daar een trein moet pakken, en vervolgens nóg een bus moet pakken naar school. Dat alles met ov wat langer duurt vanwege haltes etc. snap ik, maar ik vind dit echt te belachelijk voor woorden. Er zijn sowieso meer dan genoeg studenten die van Waalwijk naar Breda gaan om daar wat bussen voor in te zetten, maar naar mijn idee is hier überhaupt nog nooit naar gekeken door 9292. Ik weet ook dat er vanuit andere dorpjes (Waalwijk is een stad) waar dus al veel minder mensen wonen, en die op even verre afstand zijn van Breda, er wel rechtstreekse bussen gaan. Waarom dan in hemelsnaam niet vanuit een stad als Waalwijk. Dit zou mij plus minus 15 a 2 uur per dag schelen, die ik dan weer zou kunnen gebruiken om te kunnen studeren. We worden op deze manier in feite geforceerd om op kamers te gaan in Breda, terwijl de gemiddelde student daar niet eens geld voor heeft, en zo weer geforceerd worden om geld te lenen bij duo, om zo later weer lekker met een flinke schuld te zitten.

Als er naar een oplossing voor dit probleem wordt gekeken want dit neemt gewoon echt onnodig veel tijd in beslag. En als het niet mogelijk is, wil ik graag weten waarom dan niet. Want ik weet toevallig dat er zeker wel genoeg animo voor is, meer dan genoeg studenten uit Waalwijk die naar Avans of de NHTV gaan in Breda.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Arriva

3 maanden geleden - Beste Inge, Ik heb je vraag doorgestuurd naar onze vervoerdeskundige. Je ontvangt nog een reactie hierop. Met vriendelijke groet, Anita Medewerker klantenservice Arriva

Arriva

Heeft op 15 september 2018 om 22:54 geantwoord

Beste Inge,

Wij hebben reactie ontvangen vanuit de regio.
Waalwijk is te klein qua inwonertal om een aparte buslijn op te zetten naar Breda. Reizen gaat via Tilburg. Vanaf december rijdt er een nieuwe buslijn 134 tussen Waalwijk en Raamsdonksveer. Via een overstap kan er dan gereisd worden naar Utrecht, Oosterhout en Breda. Dan met 1 overstap naar de Avans in Breda. Hopelijk wordt het vanaf december beter voor je.

Lina
Arriva Klantenservice Medewerker

Alle klachten die gemeld zijn door ingekooi