Klacht: Nog steeds geen bouwdepot door fouten ING!!

op 10 juli 2012 over ING in de categorie Banken

Enkele weken geleden schreef ik hier over de gang van zaken bij de ING bij het afsluiten van een bouwdepot. Inmiddels zijn we hier nu al meer dan een jaar mee bezig. Geen van de adviseurs lijkt zijn/ haar afspraken na te komen. En als er wel adviseurs zijn bij de ING die wel hun afspraken nakomen komen wij graag in contact met hen.
Na het melden van de klacht ben ik keurig teruggebeld door een vriendelijke dame. De oplossing die ik op deze site had voorgesteld werd mij in het betreffende telefoongesprek aangeboden.
Helaas heeft de adviseur het weer zo weten te verpesten dat ik wederom geheel niet blij ben met de ING en hun manier van communiceren met de klant. Ronduit schandalig!
Wij hebben de offerte voor de aanvraag van het bouwdepot ondertekend en 3 weken geleden opgestuurd naar de ING. Volgens de adviseur zou het bouwdepot dan binnen een week in orde en bruikbaar zijn. Maar wat gebeurde er? NIETS! We hoorden helemaal niets van de ING. Totdat wij vanmiddag de voicemail van de betreffende adviseur hebben ingesproken hoe de stand van zaken is. Vanavond kregen wij een mail terug met daarin de boodschap dat er documenten opnieuw door ons ingeleverd moeten worden. Normaal gesproken zou dit heel begrijpelijk zijn, maar niet als we de betreffende documenten al twee keer hebben ingeleverd! Maar omdat de ING fout op fout op fout heeft gemaakt moeten wij alle benodigde documenten weer gaan aanvragen en opsturen. Wij zijn het echt helemaal zat. Als wij niet hadden gebeld hadden we dit waarschijnlijk nooit gehoord! En dit is al de zoveelste keer dat wij actie ondernemen. Terwijl je dat van de bank zou verwachten. Helemaal na onze ervaringen met de ING. Blijkbaar is er dus niemand die onze klacht serieus neemt en een vinger aan de pols houdt. Je zou verwachten dat ze extra scherp zouden zijn als er al zoveel mis is gegaan. Maar zoals ik al eerder schreef, bestaande klanten krijgen weinig service bij de ING. Jammer dat je niet zo makkelijk van je hypotheek afkomt. Maar als er wel hypotheek verstrekkers zijn die service gericht zijn en een eventuele boete voor hun rekening nemen houden wij ons aanbevolen.

Een andere adviseur die ons wekelijks op de hoogte houdt over de status van de aanvraag, zijn/ haar afspraken nakomt, klantgericht is en op korte termijn kan bereiken wat het afgelopen jaar door de anderen niet bereikt is. Deze adviseur moet door de ING ingelicht worden over onze situatie. Daarnaast neemt de ING maar genoegen met de door ons tot twee keer ingestuurde documenten. Mocht de ING wel nieuwe stukken willen kunnen ze deze zelf gaan regelen. Het is namelijk nogal vervelend (netjes uitgedrukt) als je voor de derde keer een werkgeversverklaring nodig hebt van een werkgever waar je nog geen jaar werkt. Kopie paspoorten willen we wel aanleveren.
Daarnaast willen we een tegemoetkoming. Hetzij een rentekorting hetzij op een andere manier. Dat we na alles weer een klacht in moeten dienen en onze verbouwing wederom vertraging oploopt is schandalig!
En als dit alles niet mogelijk is willen wij graag zonder boete naar een andere hypotheekverstrekker kunnen overstappen.
Voorlopig ga ik ook niet te snel melden dat een klacht is opgelost, want de laatste keer kwamen we van een koude kermis thuis. Teleurstellend hoor!

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ING

Heeft op 10 juli 2012 om 12:47 geantwoord

Mijn collega heeft contact opgenomen en de klacht verder in behandeling genomen. Vandaar dat we de status van de klacht op deze website op 'opgelost' zetten. Roy - ING Webcare Team - http://www.ing.nl/webcare

5 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van ING beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door A.Jalvingh