Klacht: Nissan weigert de verwarming van onder de zgn. EV-garantie te vallen

op 07 februari 2018 over Nissan in de categorie Automerken

De verwarming van Mijn Nissan Leaf (november 2013) krijgt de auto in de winter niet warm.
Ik heb hier meerdere malen over geklaagd bij de Nissan dealer, maar men vond niets. Bij de jaarlijkse beurt in januari 2017 kreeg ik nog de melding dat het \’net een sauna in de auto is\’. De werkelijkheid is dat de verwarming bij -1 graad Celcius het ijs niet van de voorruit krijgt. Daarom ben ik onlangs weer naar de dealer gegaan, die vervolgens meldt dat het kachelhuis kapot zou zijn. Schade € 1800, excl, BTW en arbeidsloon.
Nissan NL geeft op haar EV \’s een garantie op EV-onderdelen van 5 jaar. Omdat de kachel niet op de lijst staat, zou ik geen garantie hebben. In afwijking op de hoofdregel dus. De garantie sluit echter nergens bepaalde onderdelen uit. De kachel is een essentieel EV-onderdeel: hij werkt op krachtstroom en middels warmtewisseling. Ipv koelwater, zoals bij een auto op brandstof. Twee typische EV-kenmerken. Dealer VKV Nissan is bereid door een coulanceregeling 50% van onderdeel te vergoeden, maar dan blijft nog steeds een aanzienlijk bedrag over, terwijl m.i. de kachel onder de EV-garantie van 5 jaar zou moeten vallen.
Nissan Klantenservice stelt zich ambtelijk op: het dossier is gesloten door de Dossierbeheerder…

Nissan volledig kosteloos zorgt voor een goed functionerende kachel, waardoor ik niet meer in de kou zit.

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Nissan nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Denk-wijzer