Klacht: Nieuwe meter

op 14 januari 2014 over Enexis in de categorie Netbeheerder

Mijn meterstanden zijn niet af te lezen en ik krijg een nieuwe meter en de stand van de oude – niet afleesbare – meter wordt geschat. De schatting voor 5 zomermaanden is net zo hoog als een compleet jaarverbruik. Er volgt een afrekening van 400 Euro op een voorschotbedrag van 125 Euro per maand. Zonder meterstoring zou ik geld terug hebben gekregen.

Met de 45 Euro - die ik nog moet krijgen als coulance - kan ik geen door Enexis teveel geschat verbruik van 400 Euro betalen.

Het bedrag dat via Energie:direct werd ingehouden terugboeken naar mij en de meterstand van de nieuwe meter aanhouden voor de volgende nota.

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Enexis over deze klacht.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Enexis in behandeling genomen

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Enexis een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Enexis

Heeft op 23 januari 2014 om 16:40 geantwoord

Ik heb uw klacht telefonisch met u afgehandeld.

Stephanie
Enexis Webcare

Heeft op 24 januari 2014 om 18:26 geantwoord

De door u gestelde 159 KwH verbruik is op mijn nieuwe meter op 23--1-2014, 185 op T1 en 209 op T2.
Dat is dus het verbruik sinds 21 november 2013. In deze periode branden er veel lampen - kerstverlichting en draait de droger vaker. Mijn jaarverbruik is daarom geen 2400 KwH als je 6 x 400 rekent. Wanneer hebt u 159 KwH gemeten?

3 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Enexis beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door A. de Groot