Klacht: nieuwe dienstregeling betreft lijn 2 en 6

op 16 januari 2014 over Qbuzz in de categorie Openbaar Vervoer

M.i.v. begin januari is een nieuwe dienstregeling in de stad Groningen in werking getreden waarbij lijn 6 is veranderd(v.m. Hoornsemeer). Lijn 6 gaat vanaf het Hoofdstation niet meer langs de Grote Markt/kreupelstraat gaat maar naar Vinkhuizen. Jammer,want deze lijn reed voorheen frequent en rechtstreeks. Ik moet nu overstappen op een andere lijn terwijl ik voorheen kon blijven zitten. Mijn reis duurt nu 10 minuten langer; van 20 minuten naar ruim een half uur. Op de terugweg vanaf de Kreupelstraat moet ik nu gokken welke lijn op het station aansluit op die van lijn 6. Op de terugweg was ik nu bijna drie kwartier onderweg.
Ik ben nu in feite aangewezen op lijn 2. Als ik met deze lijn op de Grote Markt opstap doet deze bus ruim een half uur over een afstand waar ik met de fiets 20-25 minuten over doe. Lijn 2 gaat maar eens per half uur, is overvol en maakt een grote omweg.Dat is een achteruitgang voor lijn 6 die én vaker reed én sneller was.

Lijn 2 minstens eens per kwartier laten rijden, ter vervanging van de voorheen zo 'snelle' lijn 6. Lijn 2 is 's ochtends en 's middags overvol, dus een frequentere dienstregeling zou in de rede liggen

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Qbuzz

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Qbuzz nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door noralindeman