Klacht: Nieuwe dienstregeling

op 15 oktober 2016 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

De nieuwe dienstregeling is een drama voor alle mensen die uit Zeeland moeten komen en reizen naar Amsterdam. De nieuwe dienstregeling houdt voor mij in dat ik van Bergen op Zoom naar Amsterdam Zuid 20 minuten langer onderweg ben! De aansluiting met de intercity direct vanuit Rotterdam valt in principe weg, want als je daarvoor moet overstappen, moet je eerst op ‘Rotterdam Centraal 19 minuten wachten, waardoor je net zo goed in de intercity kan blijven zitten. In deze situatie scheelt het nog een klein half uur als ik met de intercity direct vanaf Rotterdam reis, maar met de nieuwe dienstregeling scheelt het slechts drie minuten of ik alleen de intercity neem (vanuit Bergen op Zoom) of de intercity direct (vanaf Rotterdam). Kortom: de nieuwe dienstregeling van NS is een drama voor een ieder die vanuit Zeeland en Bergen op Zoom gebruik wil maken van NS richting Randstad en verder.

Ik ben pas tevreden, wanneer NS het die extra 20 minuten reistijd weet terug te brengen naar de oude situatie. NS kan best wel als aansluiting op de intercity vanuit Vlissingen naar Lelystad Centrum een intercity direct extra inzetten: er zijn vele mensen uit Zeeland die met de intercity direct naar Amsterdam reizen om hun reis te verkorten! Deze mogelijkheid neemt NS nu de reizigers uit Zeeland af en dat wil ik opgelost zien.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door NS in behandeling genomen

NS